Ga naar inhoud

plakpoep


pluisje 18

Aanbevolen berichten

1 konijn van mijn koppel heeft plakpoep.


ik heb haar al in 2 weken tijd 2 keer haar schoon moeten maken.


ik heb haar achterste om het zo maar te zeggen geweekt in de wasbak en toen schoon gemaakt.


daarna goed gedroogd en toen weer de ren in.


wat kan ik hier nog meer aan doen?


alvast bedankt voor jullie tips!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je al wat de oorzaak is? Vaak krijgen konijnen plakpoep doordat ze te veel biks krijgen of omdat ze te dik zijn en zich daardoor niet meer goed kunnen schoonmaken. Misschien heeft hij een bepaalde groente gegeten die hij niet goed kan verdragen.

Je zou hem nu een paar dagen op alleen water en hooi (en eventueel groente, als hij eraan gewend is) kunnen zetten, dus geen brokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei even geen biks is ook niet heel erg en anders kun je ze misschien heel even apart zetten tijdens het eten.

Als je zelf niet weet waar het aan kan liggen is het misschien toch slim om even naar de dierenarts te gaan. Een konijn hoort geen plakpoep te hebben, dus het is wel belangrijk om erachter te komen wat de oorzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze is verder niet te dik? Want dat kan ook nog natuurlijk. Ik zou eens even kijken, een keer erbij blijven tot ze hun eten op hebben, om te zien of zij niet veel meer eet dan hij, want inderdaad, misschien eet zij stiekem wel twee derde van de brokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd wat Daisy zegt. Ik ben trouwens wel meer van minder brokken en veel groen en vooral hooi. Brokken is een aanvulling op alles wat ze niet binnen kunnen krijgen omdat dat niet voorhande is. Ik zou echt overwegen iets minder brokken te voeren en kijken of het dan beter gaat en sowieso even langs een DA misschien is er een medische oorzaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .