Ga naar inhoud

Grappige eigenschappen van je konijn


Erika92

Aanbevolen berichten

Sinds ik nu iets meer dan een half jaar mijn eigen 2 konijntjes in huis heb besef ik pas wat voor een groot karakter zulke kleine beestjes hebben.


Ik heb heel lang gedacht dat konijnen tamme knuffeldieren waren maar oh als hun hier iets niet aanstaat zal je het geweten hebben.


Ik vroeg me af of jullie konijnen ook zulke grappige streken uithalen of is er iets waarvan je denkt "dit is echt geen normaal konijnengedrag.."


 


Wat ik zelf elke keer opnieuw supergrappig vind is dat wanneer ik in de keuken bezig ben met het avondeten, Pim standaard aan komt rennen en mee in de keuken komt zitten tot hij iets krijgt. Als hij dan een stukje groente of droog brood krijgt rent hij er in volle vaart mee naar hun kamer (altijd zo grappig hoe hij zijn buit hoog in de lucht houdt) om het daar te gaan opeten. Alleen heeft Noedels het dan ook door en is het drama en rondjes rennen door de kamer.


Elke keer moet ik er dan toch achteraan om nog een tweede stukje te brengen want "hij wel en ik niet dat kan écht niet"


 


Als er iets is wat je kwijt wil over je konijnen, gooi het maar in dit topic ;-)


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, leuk! Dat konden Jillz en Bliksem ook zo mooi, toen zij nog binnen zaten. Nu rent Jillz er steeds vandoor als ze een stukje wortel heeft of een stukje brood, bang dat Bliksem het jat, wat dan júist gebeurt.


Toen zij binnen zaten waren ze ook heel vaak boven, maar dan was ik ze dus kwijt. Ze hadden een keer chips gejat, vonden ze zo heerlijk dat ik voortaan alleen met een zak krakend iets hoefde te schudden en dan kwamen ze al naar beneden


 


Gibson sprong altijd ergens op als de rest achter hem aanzat als hij iets had, waardoor de rest er niet bij kon. Erg slim moet ik zeggen.


 


En euhm tja, ze hebben allemaal wel wat raars. Wat ze echt allemaal hebben is hun gekke duffe kop als ik een foto wil maken of wil filmen... 


 


Als Fiona d'r dag niet heeft, of als het hard waait, kan ze echt heel boos kijken, oren helemaal naar achteren, klein bolletje konijn wordt het dan.


Flip vind alles goed, kijkt nergens van op, echt een neutrale goedsul. Met die sneeuw ook, de rest had zoiets van whaaaaaat is dit? Flip: "oh oke." Die vind alles wel best.


 


Verder kan ik het zo niet allemaal bedenken haha, het is soms zoveel, echt momentopnames :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft Britt soms gekke 5 minuten. Die sjeest dan de ruimte door.. En springen en doen. Als ze alle 4 (alle 5, Rakker ook toen hij nog leefde) iets horen kraken, staan ze ook bij mijn voeten. Das echt aangeleerd gedrag. Klene is wel heel typisch. Als de deur openstaat, speelt ze voor portier. Ze kijkt ook altijd heel boos (grumpy bunny). Zij heeft ook echt 1 maatje nodig waar ze zich aan optrekt en op afreageert. Dat was Rakker, nu is het Britt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neegewoonniet; haha wat een leuke verhalen alvast. Jij hebt dus hetzelfde voor qua voer, Noedels gaat bij ons ook niet verder dan haar kamer en de gang, dus Pim heeft de laatste tijd door dat hij gewoon terug tot in de woonkamer moet rennen en dat hij daar wél rustig kan eten :-D


 


Ik was vandaag Pim kwijt, vanmiddag had ik hun kamer en wc's uitgekuist en ben daarna nog alles gaan opruimen. Om 19u ging ik hen eten geven en ik bedacht me dat ik Pim al een hele tijd niet meer gezien had, dus ik begin te zoeken.. had ik hem opgesloten in de kast in hun kamer... arm ventje, heeft daar toch zeker minstens 4 of 5u gezeten en ik had het écht niet gezien. Dan doe je die kast open en dan komt hij, zich uitrekkend, uit de kast gekropen, valt hun voerbal nog op zijn hoofd, die lag 2 schappen hoger.


Ik vond het eerst zó zielig voor hem maar achteraf heb ik er toch echt hard mee moeten lachen. Gelukkig was het net etenstijd dus snel vergeten ;-)


 


Wat voor konijnen heb je? Ik vind leeuwenkopjes altijd zo'n zalige chagrijnige kop hebben. Hangoren vind ik vaak zo'n duffe kop hebben, hoewel ik Noedels nog steeds elke dag superschattig vind <3


 


 


Deeskuh; haha is dat misschien omdat ze soms mochten mee eten van jou? ;-)


Noedels had zo'n gekke 5minuten toen ze nog heel jong was, ook met binkies en alles, nu niet meer, dat mis ik wel :-(


Wat is dat met konijnen en deuropeningen? Hier is dat ook een van hun favoriete plekken, de deur tussen hun kamer en de gang. Ons vorige rammetje zat altijd in de deuropening naar de living.


Alsof ze alles in de gaten moeten houden, enne "een wortel of je mag er niet langs"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Koos is een buiten konijn.


Hij zit in zo'n 3 verdiepingen hok van Ferplast.


De buiten ren wordt 's morgens vroeg, aan zijn hok, opgezet als het droog weer is.


Elke keer als de achterdeur open gaat en hij ziet mij komt hij met een kogelgang naar mij toe en gaat rechtop tegen het gaas staan.


Natuurlijk krijgt hij een begroeting van mij en een aai en dan is meneer weer weg.


Erg leuk dit.


Als ik met brokjes kom zit hij meestal op de grond.


Ik heb 'm in het begin 2 keer in het hok gebeurt om te laten zien dat er eten is.


Nu als de bovenkant van het hok opengaat zit hij al bij en met de voorpootjes in zijn bakje. :)


's morgens vroeg ruim ik ook zijn ontlasting hoekjes op en dan zit hij bijna bovenop mijn handen.


De wijsneus.


Echt aaien kan ik hem alleen maar als hij aan het eten is.


Anders is hij weer weg. :D


We kennen elkaar vandaag nu 3 weken.


Af en toe rent hij met een kogelgang door de ren, in zijn hok over en op alle verdiepingen en weer terug.


Springen en gek doen.


Erg leuk om te zien maar ja het is nog wel een jong konijn hè.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister zat er bij ons eentje in de ren wat kruiden te eten die ik had neergezet, en de ander stond aan de buitenkant van de ren haar kopje door het hek te duwen en heen en weer te springen omdat ze er niet bij kon.. Terwijl 40cm verderop het deurtje was waar ze naar binnen kon wandelen 8-|


 


Ik vind het ook altijd heel grappig dat ze soms eten dat voor hun neus ligt niet kunnen vinden. Dan trekt de een het voerbakje naar zich toe, en zit de ander superlang te zoeken en te draaien waar zn eten gebleven is.


 


En ze doen vaak een bunnyflop op het smalste/ongemakkelijkste plekje en bewegen dan heen en weer totdat het "past" :')


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaia kan alleen maar aan eten denken, nu dacht ik ooit "leuk, dan leer ik haar een high five voor een brokje' resultaat: Ze komt elke keer bij me bedelen voor een brokje en als ik haar weg wil duwen met mijn hand dan gaat ze tegen mijn opstaan van "high five', in de hoop een brokje te krijgen. En ze klemt zich dan echt met haar nagels vast .Haar andere truc is vanuit haar kooi de héle tijd naar mij staren. Of zelf proberen voer te kapen, ze heeft inmiddels de nieuwe plek door en als ik voer ga pakken probeert ze snel in het kastje te klimmen om nog wat extra brokjes mee te jatten. Ik wil binnenkort een puzzel voor haar maken zodat ze het daarop af kan reageren ipv op mijn handen. 


 


En Loki, als ik voor het hok een wc rolletje met hooi vul en ik doe er te lang over dan komt hij het zelf wel halen, heel schattig. Hij gooit er ook graag mee. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Furby vind het heerlijk om bij me op schoot te liggen. Ze valt dan in slaap en

na een tijdje wordt ze weer wakker en begint meteen baldadig te worden:

graven en stoere geluidjes maken.

Elke morgen geef ik ze een stukje brood. Snickers reageert met :

''Hier daarmee! Hap slik weg''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .