Ga naar inhoud

Kaal plekje - midden op rug


Annelies en Basje

Aanbevolen berichten

Hallo Bunnybunchers! 


 


 


 


Sinds een kleine week maar ik mij zorgen over kleine Bas. Hij heeft een gek plekje op zijn rug dat zachtjesaan groter lijkt te worden? Het zit er al een week of 2. Het ziet er niet rood of geïrriteerd uit, noch alsof Saartje (zijn vriendin) er een plukje uit getrokken heeft. Wanneer ze dat doet (heel af en toe een enkel mini-plukje) zie je duidelijk het verschil. 


 


Voor alle duidelijkheid: Basjes vacht is normaalgezien bruin op de plaats waar er nu vacht ontbreekt, daardoor zie je zijn witte ondervacht. Elk sprietje is bruin aan het uiteinde en wit aan de huidaanzet. 


 


Ik heb zo duidelijk mogelijke foto's genomen, ik plaats ze er her in het groot op zodat jullie een zo duidelijk mogelijk beeld krijgen.


 


DSC04013_zpsvupjk0gg.jpg


 


DSC04008_zpsjobsxxbs.jpg


 


DSC04012_zpsjlyzcuke.jpg


 


DSC04010_zpsiwctb54r.jpg


 


Weet iemand van jullie wat dit is en of er eventueel ingegrepen moet worden? Ik vind het zinloos naar de DA te gaan wanneer er geen irritatie of iets dergelijks te zien is, het zou immers gewoon een plekje kunnen zijn waar Saartje veel likt...


 


 


mvg


Annelies


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op dit moment precies hetzelfde bij Kina.

Vorig jaar had zij ook al zoiets toen heb ik haar even meegenomen naar dierenarts waar ik toch moest zijn. Het was geen mijt maar toch maar beide behandeld. Nu heeft ze het dus weer.

Ik denk dus dat het toch gedaan wordt door de partner. Het was toen twee dagen een beetje voorjaarstemperatuur. Denk dus hormonen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .