Ga naar inhoud

Konijnen eten geen hooi meer


KellyPuister

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal...


 


Sinds mijn konijnen gekoppeld zijn eten ze bijna tot geen hooi meer.


Ze keutelen goed, ze eten en drinken verder ook goed.


Ze zijn vrolijk springen in het rond, maar het hooi laten ze liggen.


 


Heb kruidenhooi, weidehooi en hooi van de boer geprobeerd....


Ze willen helemaal niks eten.


 


Is er iets wat je hier tegen kan doen?


Ze eten meer stro...


 


Alle tips zijn welkom!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even een dag geen brokjes geven en kijken of ze dan wel meer hooi eten. Het kan in ieder geval geen kwaad en alleen hooi is af en toe ook goed voor de spijsvertering.


 


Wel vreemd dat de keuteltjes er wel normaal uit zien, want meestal als ze geen hooi eten zie je het daar gelijk aan. Hoe lang eten ze al geen hooi meer?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Al wel 2 weken. Ze keutelen en plassen goed. Ik heb een Franse Hangoor en een Dwerg konijn..


Ik heb al allerlei soorten hooi en kruiden geprobeerd. Ik heb sinds deze week ander voer, en dat ben ik nog aan het vermengen.


Dit weeg ik ook netjes af. Ik geef iets minder dan de hoeveelheid wat mn franse hangoor mag eten.


 


Ze eten daarintegen wel veel stro..


Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zou ik het gewoon afwachten en in de gaten blijven houden. Misschien als ze meer gewend zijn aan elkaar en aan het nieuwe voer dat ze zich vanzelf aanpassen. Stro eten is niet slecht, maar hooi is beter natuurlijk.


 


Misschien dat andere BBers nog advies hebben of mijn advies kunnen beamen? Ik ben namelijk ook nog een beetje groen achter de oren ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eerste snede hooi van de boer geprobeerd? Dat is doorgaans een stuk dikker en stugger en wordt door veel konijnen beter gegeten dan welk ander hooi dan ook. Wie weet vinden ze dat stugge lekkerder, aangezien ze wel stro eten. Je kunt denk ik niet veel andere dingen doen dan ze vanalles aan blijven bieden. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.


Mijn konijnen zitten nu nog binnen. Rond april/mei gaan ze naar hun buitenverblijf.


Het hooi heb ik op 2 verschillende plekken. In een ruif en op de grond.


 


Ze zijn al helemaal aan elkaar gewend. Ze zitten al 2 maanden bij elkaar en zijn dikke vriendjes geworden.


 


Mijn vriend werkt op de boerderij waar het hooi weg komt. Ik zal eens aan hem vragen of hij ook nog hooi heeft staan van de eerste snede.


 


Vind het erg vreemd. Mijn FH, Beer, was al een slechte eter qua hooi. Maar Chanel, mijn dwerg, at altijd heel erg veel van het hooi. Vind het allemaal zo vreemd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

mooi! gek he, zo is het hier ook al een week van slag qua hooi. ik zou de volgende keer misschien ook het stro weghalen/vervangen. wij hebben geen bodembedekking maar toen we een keer stro in het hok legden begonnen ze hier ook veel van te eten. niks mis mee maar daardoor aten ze minder hooi. toen we het weghaalden werd er weer meer hooi gegeten. maarja, voor nu is het gelukkig opgelost.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 's winters stro, als het warmer word niets meer. Dan gaan ze namelijk vrolijk het hok gebruiken als toilet en dat vind ik niet echt de bedoeling.. Daar hebben ze toiletjes voor :)


 


Heb hier gemerkt dat ze het ineens niet zo fijn meer vonden als ik de ruif volpropte, ze hebben nu liever dat het wat losser zit


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .