Ga naar inhoud

Ander voer?


lucille

Aanbevolen berichten

Hoi, ik geef mijn konijnen gemengd voer. Ik heb gelezen dat dat voer niet goed voor ze is omdat ze dan het eten wat ze nodig hebben laten liggen. Mijn konijnen eten alles op, is het dan nodig om ander voer te geven? En wat voor een voer is goed en betaalbaar? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze alles opeten is het overgaan op biks (kale brokken)niet zo nodig en als je toch wil overstappen ga dan niet naar de dierenwinkel want daar is het heel duur in sommige supermarkten zijn er ook biks maar niet alle. Als dat er niet is ga dan naar intratuin ofzo. Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al eten je konijnen wel alles op is de samenstelling van gemengd voer niet zo best.

Ik denk dat dit artikel misschien wel interessant voor je is: http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/gemengd-voer-geperste-brokken/

 

Ik voer zelf Science selective, mijn konijnen doen het er goed op, naar mijn idee de betere biks. Online het goedkoopst om aan te komen. Als je het aanschaft in zakken van 10 kilo doe je er lang mee en valt dat 'prijzig' in het niet vind ik maar dat is persoonlijk. Ik zie het zelf ook als een investering in een goede gezondheid. 
Goedkopere brokken kunnen je konijnen het misschien goed op doen naar je eigen idee maar wat doet het op lange termijn, slijten de tanden en kiezen wel goed etc. Zo kijk ik er zelf tegen aan, maar dat wil niet zeggen dat bijv een biks als Hope Farms Supertrio niet goed zou zijn. Integendeel, ook daar hoor en lees ik veel positieve verhalen over, is wat goedkoper te verkrijgen.

 

Het is wel iets goeds om je in te verdiepen. Krijgen ze naast het voer ook onbeperkt hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze alles opeten krijgen ze in principe alle voedingsstoffen binnen, maar er zitten ook gewoon veel dikmakers in gemengd voer.

Hope farms super trio is een goedkopere biks met een van de betere samenstellingen. Je kunt een keer kleine hoeveelheid kopen in een dierenwinkel om te kijken of ze het lekker vinden en dan later een grotere hoeveelheid online bestellen, want dat is toch een stuk goedkoper. Hier in de webwinkel zijn meerdere soorten biks te krijgen, waaronder deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat ligt er aan hoeveel je nog van het oude voer hebt. Maar je zou nu al kunnen beginnen met 1/3e nieuw, 2/3e oud. In verhouding steeds meer hope farms toevoegen tot de zak met oud voer op is en je alleen nog maar hope farms geeft. Hopelijk heb ik het zo duidelijk geformuleerd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag en maandag at huppel helemaal niks meer. Ze lag ook de hele tijd wat ze normaal alleen in de zomer doet. We zijn naar de dierenarts geweest en nu moeten we haar gaan dwangvoeren. Ze at toen we thuis kwamen wel gewoon weer hooi, maar dat zou ook kunnen komen door het spuitje dat ze had gehad. Ze eet alleen geen biks meer, zou dit kunnen komen door het nieuwe voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .