Ga naar inhoud

Welke voeding voor dwergkonijntje


Liesbeth81

Aanbevolen berichten

Wij hebben een dwergkonijntje van ongeveer 10 weken.
Graag had ik toch even jullie mening ivm voeding.
Ik lees dat de meesten biks geven.
Iemand ervaring met de biks "Select" voor dwergkonijnen van Aveve?
En de gemengde voeding "Vitakraft menu vital" voor dwergkonijntjes. Kan dit als alles opeet of is dit qua samenstelling niet zo geweldig?

Of zijn die Sience Selective en Hope Farms waar ik regelmatig over lees toch het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van Science selective is inderdaad een van de beste. Hope farms super trio is een stuk goedkoper en komt qua samenstelling aardig in de buurt. De meeste konijnen doen het ook gewoon goed op biks van andere merken.

Gemengd voer zou ik niet aan beginnen, omdat er vaak veel 'lekkere dingen' inzitten die een hoop suikers bevatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit me volledig aan bij sanne, ik zou niet aan gemengd voor beginnen, dat gaf ik hier ook eerst aan onze dwergen maar ze pikten er enkel de dingen uit die ze lekker vonden en kwamen nog eens bij ook, het probleem eraan was dus eigenlijk dat ze selectief kunnen kiezen en daardoor voedingstoffen te kort gaan komen, de biks die jij zegt klinkt volgens mij goed. Er zijn veel verschillende soorten biks, hier voor ik beaphar +care (ook te koop in de bunnybunch webshop ;)


carepluskonijn_1.jpg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van beaphar heb je ook in de junior variant. Daar zijn de brokjes iets kleiner van, makkelijker behapbaar en de samenstelling is ook net ietsje anders meen ik.


Science Selective heeft ook zoiets. Die verschillen weer in dikte van de SS voor volwassen konijnen.


 


Je kunt best wat dingen uitproberen, wat je konijnen lekker vinden. Alleen, als je iets nieuws probeert wel eerst langzaamaan overstappen (meerdere dagen voor uittrekken), daar zullen de darmen van je konijn je dankbaar voor zijn.


 


En inderdaad, gemengd voer... niet aan beginnen. Worden ze kieskeurig van en voor je het weet lusten ze geen eenvoudige biks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even als aanvullingen op bovenstaande berichten: Het maakt overigens voor het soort konijn niet uit welke voeding je geeft, een dwerg eet hetzelfde als een groot konijn, alleen iets minder wellicht. Al hebben wij hier een dwerg rondlopen die samen met zijn 3x zo grote Duitse Hangoor vriendin bergen hooi en ander voedsel wegkaant, ik vraag me af waar hij het laat ;-)


Als je ze takken geeft hoef je het voor een dwerg ook niet kleiner te maken, dus kleinere brokken omdat hij kleiner is, is pure onzin en alleen maar leuk voor de portemonnee van de verkoper ;-) Is goed voor ze als ze moeten werken voor hun eten haha


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .