Ga naar inhoud

Wie heeft er een konijnen verzekering ? (ziektekosten)


nelsonx33

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,


 


Wie heeft er hier zijn nijnen verzekerd?


Mijn FH is vaak ziek... heb haar nu 1,5 jaar en ben al meer dan 600 euro kwijt aan dierenartskosten.


Ik zit dus te denken om alleen voor haar een verzekering af te sluiten bij pet plan.


Mijn spaargeld begint namelijk op te raken, en ik wil er zeker van zijn dat ik haar (stel dat ze over 2 maanden weer ziek word!) alle zorg kan bieden die ze nodig heeft.


 


Heeft iemand een verzekering bij petplan (voor je nijnen) en hoe bevalt het? Is alles goed geregeld betreft declaraties etc?


 


Groetjes !!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alles valt binnen de verzekering. Ik heb er geen omdat het met 10 konijnen niet te betalen is. Ik zie regelmatig iemand voorbij komen op fb waarvan het konijn net iets mankeert wat buiten de verzekering valt... Ook moet je konijn een medische keuring ondergaan en zal de dierenarts daar niet positief op kunnen reageren gezien het verleden van je konijn. Ik denk dat je beter zelf een bedragje per maand als premie naar je spaar over kunt maken ipv naar petplan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is niet chronisch ziek en ze is dik 1,5 jaar oud.

Zelf een bedrag overmaken is inderdaad ook een idee. Dat deed ik altijd al. Maar 600 euro in anderhalf jaar kreeg ik nu niet bij elkaar gespaard in mijn konijnenspaarpotje :P (dan maar niet op vakantie)

zo'n verzekering moet natuurlijk wel nut hebben anders kan ik net zo goed zelf sparen inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

600 valt nog mee hoor ;) vooral voor ander half jaar :P maar inderdaad wat al aangegeven wordt kunnen ze ook weigeren.nik zit er zelf ook over te denken maar ben bang dat juist mijn nijntje die de meeste medische zorg behoeft afgekeurt wordt voor verzekering.

Zelf sparen klinkt leuk maar is niet altijd haalbaar iig in mijn geval niet ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar terug huisdierenverzekeringen telefonisch verkocht. Het was toen de moeite waard om het te doen als je 1. geen rasdier had, want die hebben doorgaans meer problemen dan kruisingen, daardoor schoot de premie ineens enorm omhoog. 2. je dier jong is en 3. je dier nog nooit iets gehad heeft. Alles waar het dier ooit voor behandeld is geweest voor het afsluiten van de verzekering werd toentertijd in elk geval direct uitgesloten. Er zal wel eea veranderd zijn in de verzekeringen de afgelopen jaren, er is meer aanbod dus moeten ze ook met elkaar concurreren wat gunstig is voor de klant. Maar zoek het heeeeel goed uit voor je iets afsluit, want er wordt echt heel erg veel uitgesloten, vaak heb je nog een eigen bijdrage en noem het maar op. In veel gevallen heb je er gewoon echt niet zo veel aan, vooral als je dier al vaak ziek is geweest. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .