Ga naar inhoud

help !


Darja

Aanbevolen berichten

Ik ben aardig radeloos !

2 maanden geleden is onze Saar (franse hangoor) onverwachts overleden. Hij had 's middags moeite met eten (hij wilde wel, maar hij kreeg het niet makkelijk weg) Dus ik met hem naar de dierenarts omdat ik dacht dat hij last had van zijn bekje (haakjes ofzo). Hij was verder wel levendig. De DA zag niks in zijn bekje en zijn darmen etc. was in orde. Wel was zijn keel wat dik. Dus afspraak gemaakt om de volgende ochtend terug te komen zodat ze onder narcose even de keel konden bekijken. 'S avonds heb ik hem nog gedwangvoerd zodat hij in ieder geval voldoende eten binnen kreeg. De volgende ochtend lag hij dood in de ren...... DA gebeld en die snapte er ook niks van. Ik was er kapot van. Na een paar dagen toch maar weer een nieuw konijn(Ollie) gehaald omdat ons andere konijn (saartje) zo alleen was.

Het leek goed te gaan, totdat ik vanmorgen bij de konijnen kwam en Saartje niet naar me toe kwam om haar brokjes te halen. Ik heb haar gelijk uit het hok gehaald, pijnstiller gegeven en dwangvoeren. Ze had nog wel keutels en haar buik voelde normaal. Even leek ze op te leven, at een klein stukje brood maar een uur later was ze dood... Ik snap er helemaal niks van. Ik ben nu ook bang voor Ollie. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar sowieso om zo onverwacht en kort achter elkaar beide konijnen te verliezen.

Ik heb helaas echt geen idee. Het is toch wel vreemd. Zitten ze buiten en kunnen ze misschien iets giftigs gegeten hebben? Mocht je het graag willen weten voor Ollie dan zou je bij de dierenarts kunnen informeren of autopsie een optie is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar! Ik kan me voorstellen dat je nu ook bang bent voor Ollie. Geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik zou denk ik het hok en de ren goed ontsmetten en inderdaad kijken of er blaadjes of iets dergelijks in de ren waaien. Controleer ook het hooi goed, misschien zit er iets in. Ik neem aan dat je geen groente geeft waar ze niet tegen kunnen?

Sterkte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Helaas heb ik nog steeds geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb inmiddels wel een heel nieuw hok voor Ollie en ook heb ik het op een andere plek in de tuin gezet. Verder extra dakplaten over de ren zodat er niks in kan vallen. Nou ga ik toch maar weer op zoek naar een vriendin voor hem. Hij zit nu zo alleen en het is echt een ontzettend sociale schat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .