Ga naar inhoud

Vogelgriep gevaarlijk voor buitenkonijnen?


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Van h5n1 is bekend dat dit ook op andere zoogdieren kon springen. Dus ja, ook konijnen zouden dit kunnen krijgen, net als mensen. Maar de kans hierop, hoewel wel aanwezig, is erg klein.


 


De huidige golf is h5n8 en het is moeilijk om hier op dit moment informatie over te vinden maar dit gezegd hebbende, hou je nijnen in de gaten en hoewel mensen het weer over de pluimvee houders hebben, komt het virus hoogst waarschijnlijk via trekvogels in het land. Dus buiten konijnen liever niet laten spelen met trek vogels ;-)


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eigenlijk dat konijnen normaliter geen griep krijgen? Onmogelijk is het echter ook weer niet.

Volgens mij is deze variant nog niet van mens tot mens overdraagbaar en hebben eigenlijk alleen mensen die intensief in contact staan kans om ziek te worden.

Dus wat hier boven al wordt gezegd, beter niet met vogeltjes laten spelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen sommige zoogdieren wel drager zijn. Maar ze worden er niet ziek van. In dit geval een enkel mens wel. Het is in ieder geval het laatste waar ik me zorgen over maak.

Inderdaad is mij eigenlijk niets bekend over griep bij konijnen. Wat vreemd eigenlijk nu ik daar zo over nadenk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen sommige zoogdieren wel drager zijn. Maar ze worden er niet ziek van. In dit geval een enkel mens wel. Het is in ieder geval het laatste waar ik me zorgen over maak.

Inderdaad is mij eigenlijk niets bekend over griep bij konijnen. Wat vreemd eigenlijk nu ik daar zo over nadenk.

mij ook niet lonja, het kan denk ik wel miss op konijnen overkomen ( ik kan er ook naast zitten hoor ) maar voorlopig is dat echt niets om je zorgen over te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .