Ga naar inhoud

vriendinnetje erbij.. wie ben ik nog?


Shewolf

Aanbevolen berichten

zoals ik verwacht had heb ik (even cru gezegd) nix meer aan mijn konijn...


 


Ik kon nutella goed trainen, aaien, mee bezig zijn toen ik hem alleen had nu zit maya erbij die ik overigens amper kan aanraken en Nutella kijkt totaaaaal niet meer naar mij om  :  :


 


welk lekkers ik ook bij heb..


 


hij laat zich zelfs niet meer trainen


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koppel konijnen die ik niet meer zie of aan kan komen..


 


ik ben verdrietig dat ik volledig genegeerd wordt. Niet dat hij een maatje heeft.


 


Even inlichting: ik wou een huisdier die ik kon trainen (clickeren) en die aandacht voor me had en ik voor het dier, die me graag als gezelschap had en naar me toe kwam. En dat WAS nutella. hij was zo graag bij me en hij was ook gefocussed op me, ok hij had geen vriendje dus hij had me liever dat deel begrijp ik!


 


Maar nu Maya erbij zit komen ze niet meer uit hun hok, liggen ze maar bij elkaar, lopen amper rond, en ik kan doen wat ik wil Nutella komt NIET meer naar me toe. : zelfs als hij het trainingspotje hoort (waar zijn extra lekkernijen in liggen) komt hij niet eens uit zijn hok.


 


Maya kan ik amper aanraken wat ik ook probeer, ik neem ze nooit op omdat ze dan bang hebben dus die "wetten" respecteer ik.


 


Mijn moeder zegt dat ze te koud hebben maar ik weet niet of naar binnen halen nu de oplossing is én ik kan ze niet die ruimte geven die ze buiten hebben. Misschien worden ze zo (voornamelijk Maya ) wel tammer en kan ik ze vanaf volgend jaar meer behandelen maar hoe het nu is, ben ik de slaaf van hun "rotzooi" en kost het me geld, zeker nu qua castratie en entingen ect maar kan ik ze niet eens zien of aaien...


 


ik ben van 1 uiterste naar het andere gegaan en dat maakt me ERG verdrietig


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik kan me wel voorstellen dat het jammer is dat Nutella minder op jou gericht is. Maar ik kan me moeilijk in jouw verdriet verplaatsen. Ik word zelf erg blij van mijn konijnen als ik zie dat ze het goed hebben samen. En daar heb ik ze vooral voor. En "de slaaf van hun rotzooi"... Dat is wel een hele negatieve kijk op de situatie.


 


Maya wordt vast tammer, met wat geduld. En er zijn genoeg mensen hier met een koppel die toch trainen met hun dier. Dat Nutella zo op jou gericht was, was al wel een teken dat hij behoefte had aan gezelschap. Maar jij hebt geen 24 uur per dag de tijd en Maya wel. heerlijk toch voor hem? Die band komt wel weer met wat geduld. Misschien kun je ze voortaan uit de hand voeren o.i.d.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Christaaa: ik probeer zoveel mogelijk tijd voor hun te maken, net als vandaag, ik heb speciale konijnenenspulletjes gekocht ect, en ik ga buiten en ik kan doen wat ik wil, ze  komen niet uit hun hok, en ik kan er ook niet aan tenzij ik ze eruit "sleep" en dat wil ik natuurlijk niet doen want dan zal de band nog slechter zijn toch?


 


Ik heb een hele schotel lekkers gemaakt maar zelfs daar komen ze niet voor uit hun hok. ik begrijp het echt niet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze wel in orde? Eten ze nog wel dan? Zo overdag slapen ze natuurlijk maar komen ze sochtends en savonds hun hok nog wel uit?

Ik vind het best vreemd klinken wat je nu beschrijft. Tuurlijk als een konijn alleen zit heeft die veel meer aandacht nodig, maar naar mijn ervaring zijn konijnen die samen zitten ook gewoon actief en eten ze net zoveel of zelfs juist meer dan alleen.

De hele dag en nacht in het hok blijven en niet meer op wat lekkers af komen vind ik klinken als een konijn wat ziek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er lekker bij zitten verspreid het lekkers om je heen. Als je konijnen helemaal niet uit hun hok komen dan is er iets niet goed.

Ik geniet zelf gewoon van het wezentje konijn. Ze zijn gewoon leuk om naar te kijken juist als ze zo heerlijk samen liggen.

Heb geduld en liefde en dan komen ze echt wel naar je toe rennen.

Staan ze je op te wachten buiten.

Met hun mooie lange oren en lieve snoetjes.

Slaaf van je konijnen is natuurlijk wel heel cru uitgedrukt. Je hebt ze zelf uitgekozen.

Beestjes weten niet beter en verdienen goede zorg.

Ik weet niet of je al kinderen hebt. Maar die maken ook een heleboel troep en zijn als ze de leeftijd ervoor hebben ook vaker niet thuis dan wel.

En roepen dan alleen maar als ze je nodig hebt meestal juist als jij lekker even relaxt hahahaha.

Mar ook daar geniet ik gelukkig vn.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn nog niet zo lang gekoppeld toch? Bij mij hadden ze in het begin ook echt genoeg aan elkaar. De grootste knuffel die ik ooit had gehad, wilde alleen nog maar met zijn dame knuffelen (kon hem wel pakken/aaien, maar daarmee gaf ik zijn nieuwe liefde te veel stress, dus dat heb ik ook even minder gedaan). Toch is dit langzaamaan weer veranderd. Nadat de dame zich meer op haar gemak voelde ipv alleen maar bang voor alles zijn kwam er weer meer beweging in het koppel en had hij blijkbaar niet meer de behoefte om haar 24 uur per dag te moeten beschermen.


Misschien proberen haar eerst een beetje op haar gemak te krijgen (dat kan best een tijdje duren). Dat ze niet uit het hok komen komt misschien ook door haar angst. Pas als ze jou en de omgeving een beetje gaat vertrouwen kun je haar misschien eens proberen met lekkers uit het hok te krijgen. Een hele open ren kan soms ook al best beangstigend zijn.


Het stil in een hok zitten vind ik niet echt passen bij een Belgische haas, dacht dat die juist graag actief zijn, dus kijk ook even of niet 1 van de 2 ziek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn pas bij de dierenarts geweest en ik heb ze juist toch maar even grondig gecontroleerd, ze lijken prima in orde en ik moet hun voerbakjes alle dagen bijvullen.


Maya liep wat rond maar rent meteen haar hok in als ze me ziet en Nutella zit boven in het hok in de zon te soezen maar komt niet naar me toe


Link naar reactie
Delen op andere sites

VOLLEDIG OMWENTELING!!! 


 


om 14:15 kan ik bij de dierenkliniek terecht...


 


ik heb Nutella eens onderzocht en schrok me een hoedje!! 


 


hij is vél over been (zie je bijna niet door z'n vacht maar je voelt het goed )


 


hij gaat ook erg vreemd zitten (aandacht: vorige woensdag gecastreerd!) 


 


dit is niet goed! 


 


juist was ik buiten (voor vorig bericht ) en zat hij onder de stoel in het zonnetje. en hij wou niet dat ik hem aanraakte dus heb ik hem gelaten en ben ik naar binnen gegaan.


Juist sprak ik erover met mijn moeder en man en ik ging naar buiten om  hem wat brood te geven (normaal krijgt hij dar maar hééél weinig van omdat hij dat erg graag heeft, dus ik dacht dat zal hij eten, maar nix ook niet..


 


hij lag nu boven in het hokje apart (weg van Maya) ik aai hem en voel dat hij erg afgevallen is (en dat in 1 weekje tijd) en hij zit ook raar ik heb meteen de dierenkliniek gebeld (daar zit speciaal iemand voor konijnen) en ik mag om 14:15 gaan


 


​ik voel me ZO schuldig nu dat ik juist zo reageerde, ik meende: ze zijn pas volledig onderzocht én geënt en de dierenarts zei dat hij in perfecte gezondheid was. dit is een dierenarts bij ons in het dorp waar ik nooit eerder was gegaan.. 


 


NOOIT ga ik nog naar een andere dierenarts dan Dierenkliniek Sanimalia (waar ik altijd ga voor m'n dieren)


 


ik heb foto's getrokken van Nutella...


ik denk dat ik hem toch binnen ga houden hoor! zeker nu hij vel over been aanvoelt.


 


2r7wo4j.jpg


 


hier zie je dat hij raar zit :(


 


6f4m7p.jpg


2jb9smp.jpg


 


verdorie ik heb hem nooit eerder zo zien zitten omdat hij altijd onder z'n hok ligt in het stro


 


man ik voel me slecht, ik hoop echt dat ik hem niet kwijt geraak!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdorie ziet er niet goed uit. Wilde je niet bang maken maar vermoedde al dat het niet goed was wat jij beschreef.

Geef de dierenarts niet te snel de schuld. Dit kan ook zo gekomen zijn nadat je bij de dierenarts bent geweest door de stress. Een konijn kan inderdaad heel snel afvallen. Veel succes bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He gets wat vervelend! Succes bij de dierenarts, als Nutella ziek is of zich niet lekker voelt kan dat natuurlijk prima verklaren waarom hij zijn hok niet uit wilde komen en waarom Maya lekker dicht bij hem lag en ze het daar wel prima vonden samen. Hopelijk valt het allemaal mee, nogmaals succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .