Ga naar inhoud

stinkende keutels en drupjes/plasjes urine


Bunsje

Aanbevolen berichten

Vandaag viel het me op dat Flopsy, mijn NHD rammetje, overal in zijn ren drupjes urine achterlaat. Op sommige plekken zijn het slechts kleine drupjes, op andere plekken zijn het kleine plasjes. Misschien is dit al langer bezig, want er lag wel vaker wat vloeistof in zijn ren, maar steeds bij zijn drinkbakje, dus ik ben er steeds van uit gegaan dat hij gewoon water morste. Nu is het duidelijk urine.


 


Ook merk ik dat al enkele dagen zijn keutels wat feller stinken dan normaal. Maar sinds vandaag keutelt hij ook veel buiten zijn kattenbak. Dat deed ie voordien maar zelden en als het al gebeurde ging het maar om een paar keutels.


 


Flopsy is nu 6,5 maanden. Zou het kunnen dat hij in de "pubertijd" komt en dat hij daarom dit gedrag vertoont? Of moet ik me zorgen maken dat er iets medisch aan de hand is?


 


Flopsy drinkt ook enorm veel (bijna een liter per dag), maar dat is al langer zo. Hij heeft al eens een weekje Baytril gekregen, maar dat hielp niet tegen het vele drinken. Nu hoor ik allerlei enge dingen over EC en weet ik niet of ik me zorgen moet maken of niet. Denken jullie dat het gewoon wat pubergedrag is, of dat er meer aan de hand is? 


 


P.S. sorry voor de lange uitleg  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij niet gecastreerd? Dan zou dat er heel goed mee te maken kunnen hebben.

Castratie lost dit meestal gewoon op.

Je zou ook eerst voor de zekerheid een kuur Panacur kunnen overwegen, Baytril doet niks tegen EC, dat is een antibioticum. Misschien behandelde de dierenarts tegen een mogelijke blaasontsteking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .