Ga naar inhoud

Even een paar vraagjes over cranberries


belleke

Aanbevolen berichten

Omdat mamski blaasonsteking heeft heb ik van de appie gedroogde en verse cranberries meegenomen.


Ik las hier dat ze die mochten hebben.


Heb ze zojuist een paar gegeven. Niet alle konijnen lusten ze trouwens.


 


Mijn vraag is, het is een behoorlijke zak en omdat ik ze er maar een paar geef wat kan ik het beste doen?


Invriezen?? of zelf drogen met mijn droogmachine??? Maar lees op bunnybunch bij de webwinkel dat er suiker bij in zit daarom vraag ik mij af of je ze wel makkelijk kan drogen.


Wie heeft hier ervaring mee???


Hoe lang zou je ze kunnen bewaren??? Ik kan ze natuurlijk ook aan de vogels geven of in een vogeltaart stoppen.


 


Mijn tweede vraag is bij de gedroogde cranberries staat er op de verpakking dat er anannassiroop, anannassapconcentraat en zonnebloemolie in zit???


Mogen nijnen die dan wel??


Wil natuurlijk geen zieke nijnen.


Knuffels Belleke


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen bijna dagelijks een of twee gedroogde cranberries en ze vinden het heerlijk. Het heeft ook nooit problemen opgeleverd tot nu toe.

Ik weet niet hoe lang je verse cranberries kan bewaren of hoe je ze zelf kan drogen. Wij hebben gewoon altijd een pot met gedroogde cranberries staan. Mijn moeder vindt ze ook altijd erg lekker door de yoghurt, dus bij mij thuis gaan ze er misschien wat sneller doorheen dan haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt verse cranberries invriezen, ik denk dat je ze dan een aantal maanden kunt bewaren. Erg veel langer doe ik zelf nooit met vers fruit maar misschien kan dat ook wel. Ik gebruik ze om taart met te maken, cranberry moncou taart. Je kunt er heel makkelijk jam van maken en die gooi ik dan over de monchou. En de bodem maak ik van bastogne koek. Maak ik vaak voor kerst.

Konijnen mogen best wat suiker, ik zou hun gewicht alleen af en toe controleren. Niet alle konijnen gaan er meteen dik uitzien terwijl ze wel te zwaar zijn. Of je voelt de ruggengraat en ribben, die zou je een heel klein beetje moeten voelen als ze niet te dik zijn. Als de ruggengraat voelt als een kralenkettig, zijn ze te mager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .