Ga naar inhoud

Hoeveel toiletjes


Jill85

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn trio 2 wc's. Een groot hoektoiletje vastgemaakt in de ren en een in het hok. Boven in het hok gaat dit goed en vind ik af en toe een keuteltje naast. Beneden is soms niet te doen. Ik moet elke dag vegen. Soms graveb ze ook de strokorrels uit zodat alles in het rond ligt. Is een kattenbak mss een oplossing en hoeveel wc's? Ik moet zien dat ik ze kan vastmaken ander gooien ze hem gewoon om. Iem tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten kattenbakken of onderkanten van een kooi gebruiken dat is veel handiger voor de beestjes.


Ik heb wel eens gezien dat iemand een bak vast geboord had op een houten plaat en daarin zo'n zelfde bak. Zodat de konijnen er niet mee kunnen gooien dat vond ik heel slim. 


Die van mij groef ook in de bak toen deed ik er maar een heel klein laagje in en toen stopte het of het werd in ieder geval een minder grote troep. Nu is ze gestopt ik weet niet waarom want sinds die tijd is er veel veranderd.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het ook een paar maanden raar. Als ik de toiletbak had verschoond was hij na 2 minuten leeg gegraven! Totaal geen zin. Ik heb toen gekeken naar een kattenbak maar die waren allemaal te groot voor ons hok en in de ren waren ze niet gewend om het toilet te hebben. Ik heb toen was geknutseld met een schildersemmer met deksel erop en gat erin dat vrij hoog zat maar toen groeven ze het door het gat heen. Heel doelbewust ook grr. Grappige is dat ze allebei schuldig hieraan waren maar na de sterilisatie van zazu is het helemaal over en de rust en orde terug gekeerd hehe

Wellicht kan het dus ook hier aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn stelletjes in beide rennen 1 groot toilet en dit gaat gewoon goed. 


Dit zijn stapelbakken van de Kwantum. ZIj verkopen veel opberg mandjes etc.


 


Ik heb stapel bakken gekocht, voor beide stelletjes 1, waar aan de voorkant een verlaging zit. Hierdoor kunnen ze er makkelijk in en uit.


deze hebben ze in verschillende maten en ik heb de grootste gepakt, zijn felgekleurde, aan de onderkant volledig dicht bovenkant open.


 


Kan even geen foto vinden op internet, maar zou dit zeker aanraden!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een open kattenbak gekocht. Jack had hem al in beslag

genomen. De andere 2 mochten er eerst niet op. Er is al in gekeuteld maar ik vind er nog naast. Wat het graven betreft. Ons ruby is gecastreerd. Saffiertje doet dit niet en is nog te jong v castratie. Heb ook al gemerkt dat ze de ene keer super lief zijn voor elkaar en een ander moment jaagt Jack achter beide vrouwen, vooral als er eten is. Ze laten zich beide niet doen, maar terugvechten doen ze niet. Dikwijls liggen ze ookmals 3 bolletjes bijeen. Toch eigenwijze wezentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vind het zo knap dat jullie de konijnen zindelijk krijgen! Hier een aantal pogingen gedaan met een frettentoilet omdat mevrouw haar ontlasting destijds wel in haar kleine voerbakje deed die ze eerst leeg gooide. Frettentoilet ook geen succes mee gehad en nu gepromoveerd tot voederbak die vast in de kooi zit zodat ze die niet om kan gooien. Haar ontlasting doet ze steeds in een hoekje van de kooi maar als ze eruit is keutelt ze waar ze zit. Urine wel netjes in de hoek van de kooi.


Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je dan wel een toiletbak in dat hoekje neer gezet? konijnen zijn vrij zindelijk van zichzelf heb ik altijd gehoord en kiezen een plekje uit. als jij hier een bak neer zet met goede bodembedekking is dit erg makkelijk en schoon. keutels liggen hier ook wel eens door de ren hoor.. maar niet een hele hoop in 1 keer, dat zijn meer keutels die er per ongeluk uit schieten en niet dat ze er echt voor gaan zitten haha, die gaan in het toilet.


 


het is ook per konijn verschillend dus sommige konijnen (zoals die van mij ook) zullen het nooit helemaal altijd netjes houden. Er staan hier wel veel tips zoals andere bodembedekking in toilet als in de kooi (ik heb in de kooi helemaal geen bodembedekking).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij helpt hooi boven de toiletbak ook heel erg! Ik heb nu een hok van 2.40 lang met een trappetje naar het "slaap"hok boven (het afgesloten gedeelte zegmaar). Daarin staat het toilet en daar hangt het hooi boven. Als dat er niet hangt slepen ze er inderdaad mee en liggen er ook keutels beneden en in de ren, maar nu zitten ze dus graag in de toiletbak en verschuiven hem niet meer. Win win, want én geen keutels meer overal én het overtollige hooi valt in de bak en je hoeft het dus niet op te vegen! :D


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .