Ga naar inhoud

Mamski blaasontsteking


belleke

Aanbevolen berichten

Als ik de hokken schoon maak kijk ik meestal ook even onder het konijn.

Aai en voel even of ze magerder worden enz.

Ik zag zondag of maandag ineens dat Mamski een geel pootje had.

Nu zit deze dame ook wel geregeld in de bak te slapen dus niet meteen paniek maar even kijken hoeze zich gedroeg.

Normaal dus. Toen ik gisteren haar omdraaide doordat ze doof is heeft ze niet in de gaten dat ze voer krijgt. Toen liet ze haar plas lopen. Vandaag maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts.

Haar al een tijdje van te voren in een kale bak gezet maar helaas geen plasje kunnen opvangen.

Hij voelde dat de blaas groter was maar geen stenen. Volgens hem is het een blaasontsteking.

Ze heeft nu een spuit met baytril gekregen en een pijnstilling. Verder kreeg ik enrofloxoral mee. En nog een zakje recorvery.

Ik heb haar thuis meteen maar wat goudsbloem gegeven en ga dadelijk nog eens kijken wat goed is voor de blaas.

Ze maakt verder geen zieke indruk. Nou is Mamski toch altijd meer een zitkonijn geweest.

Tips zijn altijd welkom.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.

Ik heb gisteren maar even een bestelling bij BB gedaan. Brandnetel en paardenbloem heb ik natuurlijk niet massaal in de tuin om zelf te drogen.Heb ook die cranberry mee besteld en ander lekkers.

Heb vorig jaar wel uit het veld gehaald maar daar laten mensen nu ook hun hond uit.

Dametje liet zich nog niet zo makkelijk haar medicatie geven moest haar er wel voor oppakken.

Ik snap alleen de supreme niet helemaal het is dwangvoer hij zij voor de nodige vitamines??Ik dacht dus dat het zo'n vloeibaar iets was met extra vitamines voor kracht.

Heb het nu gegeven maar ga het niet meer doen.

Ze was wel minder nat beneden dus dat is fijn.

Hoop dat mijn dierendokter het bij het rechte eind had want wij hadden geen urine maar hij voelde de blaas.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardbeienblad heb ik wel gedroogd en ook nog wel vers in de tuin.

Dacht ik al haar straks te geven.

Heb ook nog een peterselie/paardenbloem mix die krijgt ze straks. Ik wissel de kruiden altijd een beetje af.

Bij Appie kun je ook cranberry bessen kopen voor mensen zou je die ook aan de konijn kunnen geven?

Soms heb je volgens mij ook verse maar moet even kijken of die mogen?

Maak dadelijk ook maar een strodoosje voor haar.

in de winter ligt ze altijd uren in haar strodoosje hahahaha. Misschien dat dat beter is dan op de grond.

ze ligt eigenlijk nooit in het hok wel vaker in de plas poepbak.

Knuffels Belleke

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebroken lijnzaad voor mij zelf van zonnatura kan ik haar dat geven??


Heb bij de appie gedroogde en verse cranberries meegenomen.


Even kijken of ze dat mag hebben?


De gedroogde daar zit ananas siroop in, zonnebloemolie en ananasconcentraat van sap???


Vraag me iedere keer af waarom dat moet.


Knuffels Belleke


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik had niet gedacht dat Mamski zo zou tegen stribbelen. Met haar oog ging het toen prima.

Vanmorgen een lekkere puinhoop ze hadden de doos kapot gebeten en het stro lag in de ren.

Vanmorgen zag ik dat ze vies van ondere was maar dan meer dunne ontlasting. Ook plaste ze mij onder toen ze spartelde toen ik haar medicatie gaf.

Het kan van de AB komen of zouden de cranberries ook diarree veroorzaken?

Ze eet gelukkig heel veel hooi. Ik kan hooithee maken.

Maar kijk maar even of ze tussendoor ook gewone poepjes leg. Houd het maar in de gaten.

Verder merk ik niets aan haar eet goed en ligt zoals altijd als een molletje te slapen.

Het jammere van die gedumpte diertjes is dat je nooit weet hoe oud ze zijn.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nooit lijnzaad gegeven aan de konijnen maar er was hier laatst een topic over vachtverzorging en daarin werd lijnzaad genoemd. Misschien kun je daar vinden hoeveel mensen dan geven.

Slechte ontlasting kan komen van antibiotica maar ook van onbekend eten natuurlijk. Misschien de cranberries opbouwen. Het is ook suiker natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebroken lijnzaad mag, Eefje geeft het geloof ik vanwege Frits zn darmpjes tijdens de rui. Zelf geef ik tijdens de rui een beetje gebroken lijnzaadolie over de brokjes of groentes heen in tijden van extreme rui. Maar geef je de lijnzaad dan vanwege de blaas?

Oh edit: lees nu wat Lonja over lijnzaad zei. Heb je daar een bron voor Lonja? Vind het altijd intressant vooral als het iets doet voor dingen waar je met eigen nijnen ook al eens mee te maken gehad hebt.

Wel vervelend dat ze vies was van onderen en spartelde. Altijd vervelend als je iets tegen hun zin in moet doen terwijl het alleen maar voor hun gezondheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen bron behalve mijn moeder en die heeft het vast ook weer van haar ouders etc. Mijn moeder weet heel veel van dat soort dingen en heeft zich erg in plantengeneeskunde verdiept. En ook wel dingen weet ze gewoon, denk van generatie op generatie. De vader van haar opa was kruidendokter. Heb zelf op die manier bij blaasontsteking lijnzaadpap gegeten en vrouwenmantelthee gedronken omdat mijn moeder zei dat dat hielp en het was ook altijd gauw weer over. Maar misschien weten er meer mensen van of is het weleens onderzocht en staat het ook op internet, dat weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh ok :) ik snap m, zo drink ik bij griep en verkoudheid citroen thee, bij buikpijn venkelthee en bij keelpijn kamillethee. Sterremunt had geloof ik ook nog een bepaalde werking en voor t slapen gaan rooibos thee. Maar verder als die soorten thee weet ik het niet, maar inderdaad ook van mn moeder geleerd ;)

Ik ga er straks es even op googlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diarree niet meer gezien.

De dame laat het zich niet gemakkelijk wel gevallen.

Vanmorgen sprong ze zelf van mijn schoot. Ze kwam met haar kopje gelukkig op de rieten mand terecht maar ik ben wel flink geschrokken.

Ik zat op zo'n opstapje dus erg hoog is het niet maar toch ze moet maar ongelukkkg vallen.

Ik had dit echt niet van haar verwacht.

Ze heeft trouwens een bultje loszittend op haar buik. Het voelt als zo'n vetbultje bij de hond.

Maar ik weet niet of konijnen dat ook kunnen hebben.

Mamski is gevonden op straat en nad op haar buik toen een abces misschien is daar dat bultje nog van?

Als ik het niet vertrouw wil ik toch deze week naar de DA gaan maar denk toch dat im eens naar een andere wil.

Mijn huidige heb ik een goede band mee. Heeft mij altijd heel goed geholpen en vaak ook niets in rekening gebracht. Maar toch vind ik het vervelend dat hij dit weer niet gezien heeft.

Vind het daarom wel moeilijk maar ik moet wel luisteren naar mijn gevoel denk ik.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .