Ga naar inhoud

telkens ontsnappen


Roosu

Aanbevolen berichten

Hallo


 


onze konijnen (Fluffy en Bella) hebben een eigen kamer waar ze de helen dag kunnen rond lopen ze hebben speelgoed wilgentakken een doos en altijd hooi dus genoeg te doen


 


eigenlijk sinds we Fluffy hebben wilde hij altijd ontsnappen hij was toen nog alleen en had een kooi met een ren er aan hier sprong hij me gemak over heen elke keer als ik de ruimte wat groter maakte of alles anders neer zette leek hij er tevreden mee te zijn en ging het weer effen goed ik dacht toen ook dat zijn hormonen een beetje in de weg zaten sproeien deed hij ook veel 


 


Fluffy is gecastreerd en heeft een leuk vriendinnetje ze hebben een eigen kamer maar het lijkt gewoon niet genoeg te zijn voor Fluffy hij zit nu weer in zijn oude gedrag hij ontsnapt elke keer uit de kamer als wij thuis zijn we hebben een panelen ren voor de deur staan hier springt hij gewoon over heen ik vind het niet leuk om de deur dicht te doen want dan heb ik geen contact met ze behalve als ik effen bij ze kom zitten ook plast hij weer overal....


 


heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

hoger hekje zaten we ook aan te denken maar als we weg gaan doen we sowieso de deur dicht ik zat eerst te denken aan een traphek ofzo want dat vind ik mooier en makkelijker maar die zijn maar 10 cm hoger dan het hekje wat er nu staat dus dat schiet ook niet op...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet 2 panelen aan elkaar maken boven elkaar en dan zo maken dat je dat open en dicht kunt doen als je de kamer in en uit gaat? Dan heb je het dubbel zo hoog, even aankijken of hij er dan wel in blijft. 


Misschien is een zandbak nog iets om wat energie kwijt te kunnen of zo'n bal waar je wat biks in doet zodat ie moeite moet doen voor zijn biks en daar weer even mee bezig is?


Het ene konijn heeft meer de behoefte aan ontsnappen dan het andere, het wil niet perse zeggen dat Fluffy ontevreden is denk ik. Misschien ziet hij er gewoon uitdaging in steeds over dat hek te springen. Er staat niks voor/tegen aan waardoor hij een opstapje heeft?


 


Heb je een bak staan waar je konijnen normaal gezien op plassen? Hoe groot is deze bak? En het plassen doet hij overal? Als hij nou 1 hoek uitkiest kun je de bak daar heen verplaatsen, wellicht dat hij zelf wil kiezen waar hij gaat plassen. Misschien is de bak wat klein voor 2 konijnen en gaat hij daarom overal zitten? Ik denk maar een beetje met je mee hoor. Ruim je de poepjes en plasjes op en doe je ze dan in de bak? Is er een tijd dat hij wel zindelijk is geweest? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is wel een handig idee moet het wel een beetje stevig zijn maar ik zal het proberen een zandbak zat ik al een tijdje aan te denken een bal hebben ze en daar doe ik elke dag biks in dan zijn ze gelukkig effen bezig dozen slopen zijn ze ook helemaal weg van ik weet niet of Fluffy ontevreden is maar ik probeer er het best van te maken en meer ruimte dan dit kan ik ze gewoon niet geven er staat niks voor het hek dus een opstapje heeft hij ook niet ik denk dat hij een aanloop neemt en er gewoon overheen springt


 


er staan 2 bakken in de kamer ik weet niet hoe groot ze zijn maar ze passen er prima samen in en anders gaat er een naar de andere bak de bakken verplaatsen heb ik al meerdere keren gedaan en dat doet hij het ook in de bak maar soms toch weer ergens anders is dit niet gewoon sproeien? poepjes en plasjes ruim ik op een doe ik daarna in de bak sinds we Fluffy hadden opgehaald van de fokker was hij al binnen een week zindelijk dit schommelde wel eens een beetje maar het is nog nooit zo erg geweest als nu


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die hordeur! Daar dacht ik ook meteen aan. Kan je wel doorheen kijken en praten maar niet doorheen komen. Dan kan je 1 panelenren onderaan vastmaken mocht hij toch ergens kunnen knagen.

Ik vind het overigens wel gaaf ook dat hij zo ondeugend is. Je zou denk ik leuk met hem kunnen trainen! (Ik heb een Clicker en targetstok gekocht dus ben er helemaal mee bezig). Ik snap dat het lastig is maar ook wel stout en grappig.

Het plassen. Onze konijnen hebben ook hun fases. Waar lopen ze op in de kamer? Ik weet niet of het een juiste manier was maar ik ben toen (en nu ook nu ze naar binnen zijn gekomen omdat ze buiten alleen de zandbak en niet toilet gebruiten) ervoor gekozen ze een paar dagen in de kooi te zetten zonder ren. Vond het wel zielig maar werkte wel, ze hebben toen echt hun kooi ontdekt en wat waar hoort. Ik had geen bodemedekking in de kooi, alleen in het toilet (nog steeds). Nu gaat het goed, alleen soms wat losse keutels of wat plas net naast de kooi. Ik ga t weekend proberen ze los te laten in de kamer als we erbij zijn. Mijm ervaring is dat ze op zachte tapijten en banken sneller plassen en keutelen vooral op het tapijt. Ik zou gewoon opnieuw beginnen met zindelijk maken, alsof die het vergeten is en echt vanaf 0 beginnen weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor mijn late reactie het hekje heb ik tijdelijk effen opgelost een hordeur vind ik ook een goed idee daar ga ik binnenkort voor kijken


 


Fluffy is heel ondeugend daar ben ik ook wel een beetje op gevallen hoor zo is die eigenlijk altijd al geweest maar ik heb wel altijd me handen vol aan hem gehad hij trekt altijd heel erg naar me toe als ik de kamer in komt rent hij achter me aan geeft hij me likjes en springt die bij me op schoot dan geef ik hem een aai en dat vind die heerlijk en dan krijgt hij ook nog eens likjes erbij van Bella (onze voedster) ik heb wel een wat gelezen over trainen van je konijn ik denk dat Fluffy dat wel leuk zal vinden aangezien het lijkt alsof die zijn energie niet goed kwijt kan (ookal heeft die ruimte genoeg) ik ga me er zeker in verdiepen :)


 


Fluffy en Bella lopen gewoon door de kamer los dag en nacht ik heb ook meerderen keren de zindelijkheid training weer opnieuw gedaan bij hem voordat ze de kamer kregen heb ik ze maar een klein stukje gegeven van de kamer en in elke hoek een bak neer gezet ik had Bella toen ook maar net en die was nog niet zindelijk elke week gaf ik ze steeds meer ruimte en dit ging prima het is heel lang goed gegaan maar Fluffy plast weer op bepaalde plekken me plinten komen daardoor ook los en die trekt hij dan los heel fijn... maar ja hij plast voornamelijk in zijn kooi op het plastic en niet in de bak die er in staat en voor de kooi en bij de deur daar zie ik meestal een plasje liggen ik zat er aan te denken om zijn helen kooi gewoon te vullen met bodembedekking aangezien hij telkens op het plastic plast is dit een goed idee?


 


ik merk ook dat Fluffy sinds kort veel meer is gaan drinken eerst had hij een flesje maar dat vond die niet fijn en die heeft die ook kapot gemaakt dus toen had hij een bakje maar die moest ik wel 5 keer per dag bijvullen dus nu heb ik een grote honden drink bak gekocht en hier kan 1,5L in misschien zelfs meer maar die moet ik ook bijna 3 keer per dag vullen niet normaal... hij eet veel hooi maar dan klopt het denk ik nog steeds niet het is geen vlaamse reus iemand hier ervaring mee?


Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je konijn zo veel drinkt lijkt mij echt niet normaal, ik zou toch de da contacteren en miss toch wel langs gaan want het lijkt me echt niet normaal als je nijn 4,5 liter per dag drinkt 

ze heeft nog een ander konijn  die drinkt daar waarschijnlijk ook van . Maar dat blijft wel veel..  ik zou toch is de dierenarts contacteren, dan weet 

je zeker dat er niks aan de hand is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .