Ga naar inhoud

Maandag wordt Stamper gesteriliseerd....


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Maandag is het zover.... Stamper wordt gesteriliseerd! Hebben jullie nog extra tips? Ze is ook echt een stresskonijnen, bij het minste is ze helemaal gestressd! Weten jullie daar tips voor? Wil dat ze zo rustig mogelijk blijft.

En mag ik haar ook volgende week een paar dagen binnenhouden? Want ze zitten nu buiten en haar vriendje komt ook mee naar binnen, maar dan moeten ze wel in een Binnenhok,maar normaal staat die dag en nacht open

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello! Spannend. Zazu is begin dit jaar gesteriliseerd en dat ging heel erg goed. Ik moest haar die avond binnen houden maar heb ze uiteindelijk het hele weekend binnen gehouden om haar toch beter in de gate te kunnen houden. Ik heb haar lekker verwend met eten dat ze graag lust, zodat ik kon kijken of ze wel wilde eten. Het geven van medicijnen Ging ook goed.

Qua stress tja.. Misschien hebben anderen hier goeie tips voor. Mijne zitten altijd stik voor zich uit te staren bij vervoer. Ik laat ze altijd maar. Zo kort mogelijk in reismandje en in de auto maar dat is logisch.

Succes en hopelijk gaat het allemaal goed en makkelijk!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reacite Zomer88! 


Ik zit echt heel de tijd te twijfelen! Ik zit steeds te denken van ik wil mijn meisje nog niet kwijt (het kan altijd mis gaan...) Maar langs de andere kant heeft de sterilisatie wel veel voordelen (bv. geen kans meer op baarmoederkanker etc) Maar de dierenarts heeft het al een paar keer uitgevoerd (met gasnarcose natuurlijk!) en toen ging alles goed.... :/


Ik zit nu al met stress! :(


Link naar reactie
Delen op andere sites

Narcose is tegenwoordig heel veilig. Mijn dierenarts gebruikt geen gasnarcose en ik heb al zeker zeven operaties laten doen, nooit een konijn verloren aan de narcose.

Als ze net thuis zijn, hoef je je nog niet druk te maken om haar gestrestheid want dan zijn ze zo suf als een konijn, haha. Maar ik snap dat je zenuwachtig bent, dat ben ik ook altijd want je weet maar nooit. Maar de kans dat ze overlijdt tijdens de operatie, is klein. Veel sterkte met de zenuwen, het komt vast goed allemaal.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

de dieren arts waar wij contact mee hadden gaf altijd wel aan dat er een kans is dat ze in de narcose blijven hangen, er complicaties optreden en het konijn de ingreep niet overleeft. Tegelijkertijd vertelde hij mij dat dit bij hem al een paar jaar niet meer gebeurd was. Dus tja, een risico is er zeker wel, en daar waarschuwen ze ook voor. Maar meestal loopt het goed af.


 


Afhankelijk van hoe ze uit de operatie komt, als ze thuis komt, geef haar ruimte maar ook aandacht ;-) en misschien iets wat ze lekker vind om haar te helpen met zelf te eten. Dwangvoer is namelijk misschien ook nodig en hoe eerder ze zelf eten, hoe beter.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo fris is als nu, blijven ze hier enkel een nacht binnen om de volgende ochtend weer naar buiten te gaan.


De warmte is echt voor de narcose dat die uit het lijfje is, maar wat het grote nadeel aan binnen houden is stress. Ze zijn niet gewend binnen, opeens andere geluiden, situatie. Stress van verandering en dan nog niet helemaal lekker voelen maakt het niet dat ze snel zichzelf worden. Daarom weer vlot naar hun eigen plekje en ik moet zeggen alle dames zitten dan vlot weer te eten en hupsen weer lekker rond. Voorheen hield ik ze ook wel langer binnen, maar zag een langzamer herstel.. naar mijn idee door de stress van het binnen zijn. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .