Ga naar inhoud

Is het knagen aan plinten ed af te leren?


bennie

Aanbevolen berichten

Mischien een hele rare vraag en ik weet dat het konijn eigen is maar onze jonge franse hangoor zit binnen, van het voorjaar willen we een mooie ruime ren bouwen en een vriendin voor hem zoeken.


Nu loopt ie overdag en savonds heel veel in huis, gaat eigenlijk redelijk goed, hij plast netjes in zijn kooi. ook keutelen doet hij in zijn kooi.


Enkel proeft hij wel eens van de plinten en zit hij graag onder de ektorp bank.


Deze heeft houten latten en hoor hem knagen,nu wil ik hem er niet echt onderuit jagen omdat ik dan bang ben dat ie juist bang voor ons wordt.


 


Maarja is niet de bedoeling dat hij huis sloopt natuurlijk.


Wilgentakken heeft hij.


Ook heb ik een doos in de kamer staan waar hij op kan zitten en aan mag knagen.


Op een luid nee kijkt hij niet om, bij mijn katten deed ik het met een plantenspuit als ze ergens aan krabten. werkte goed.


 


Hoe hebben  jullie dit gedaan?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik heb hetzelfde gehad, bij mijn ene Fransje werkte de plantenspuit gecombineerd met luid 'nee' erg goed. Hij associeert nu het woord 'nee' met nat worden, dus als ik dar roep kijkt hij wel uit. Ik heb begrepen dat dit een goede manier van afleren is, omdat ze dan dus wel het woord 'nee' met een vervelende consequentie gaan associëren, maar niet jou met iets vervelends gaan associëren. Dit gebeurt wel als je het konijn weg duwt met je hand, dan zal hij nukkig naar jou toe worden. Ik heb er ook eentje die zich niks van de plantenspuit aantrekt, ze kijkt ook niet op of om als je 'nee' roept en ze is zo'n flinke dame dat als je haar weg probeert te duwen ze nauwelijks vooruit komt aangezien ze zich dan goed schrap zet haha. Bij haar werkt het om 'nee, pas op' te roepen en in je handen te klappen en als ze dan doorgaat of het nogmaals doet gewoon een time-out geven door haar terug te zetten in haar ren. Nu weet ze dat als ik dat roep dat ze dan echt op moet passen omdat ze anders gewoon de ren in gaat en ze zit liever in huis dus meestal laat ze het dan :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .