Ga naar inhoud

plassen op de bank


Suuz1010

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Hier doen ze dat ook, ik heb dan wel wasbare bekleding, maar iedere dag wassen is mij ook teveel werk. Ik heb het idee dat zolang ze de plasjes nog ruiken dat ze denken dat het ok is. Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft. Ik wilde eigenlijk van die waterafstotende matrasbeschermers op de bank gaan leggen met iets van een hoes of deken er overheen zodat het er nog wel leuk uit blijft zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Mijn ram is ook gecastreerd en plast op de bank, vaak half tegen mij of mijn vriend aan of precies in de hoek. Hij lijkt het wel met opzet te doen! Maar ik poets het daarna altijd met veel warm water met van dat super sterk ruikende eucalyptus alles-reiniger. Dan kan hij toch zelf niet meer ruiken dat hij daar geplast heeft?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon allesreiniger doet de geur misschien iets verbloemen maar de geur van konijnen urine is erg sterk, dat krijg je er niet uit met allesreiniger.

Je kunt een kleed op de bank leggen en daar onder dan een plastic zeiltje zodat het niet in je bank trekt misschien?

Maar als ze het eenmaal doen wordt het toch al snel een gewoonte en kun je ze beter niet meer op de bank laten.

En ook rammen die gecastreerd zijn kunnen nog sproeien. Ik heb eens een ram opgevangen die ook na castratie aan de gang bleef. Het was een franse hangoor dus redelijk aan de maat en kon zelf de bank op en af. Die presteerde het om mij telkens onder te plassen/sproeien en/of de bank.

Op een gegeven moment de woonkamer gesplitst met panelen ren maar hij was daarnaast ook mega aanhankelijk en had duidelijk behoefte aan een soortgenoot.

Ik zat uiteindelijk iedere avond aan 'zijn kant' van het hekje op de grond want zat meneer daar zo zielig naast het hekje of hij begon te krabben tot hij aandacht kreeg. Na zijn herstel kreeg hij een meisje en toen richte hij zijn aandacht meer op zijn vriendinnetje en was het overal plassen en sproeien ook over.

Geen idee of jullie rammen een vriendinnetje hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alleen een rammetje, omdat het koppelen steeds maar niet wilde lukken

 

Als je wel open staat voor een koppel zou je eens contact kunnen zoeken met een goede konijnenopvang. Die kunnen helpen met koppelen, ook kun je er voor kiezen in overleg om je konijn een aantal nachten daar te laten zodat zij voor je kunnen koppelen. Misschien een optie voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .