Ga naar inhoud

meer kroelen


carp56

Aanbevolen berichten

Ik heb een blauwe wener van 3 jaar en 10 maanden oud,was nooit graag op schoot,kwam alleen met z,n kop kroelen en likken of soms bij je voeten liggen.

Hij is echt super geweldig doet anders als andere konijnen,is stapelgek maakt z,n eigen etensbak open,doet alles voor eten en het lijkt meer een hond als konijn. Is gek met iedereen van ons.

Hij staat sinds een maand op dieet,is te zwaar.

Nu doet hij sinds een week heel anders,kom op de bank springen bij me,wat hij normaal voor eten doet maar nu om tegen je aan te liggen en te kroelen en hij blijft me likken en kroelen. Hij is al 3 jaar terug gecastereerd dus hormonen,nee...dat zal niet. Ik vraag me af waarom in 1x dit gedrag,vind het heerlijk,is soms niet weg te slaan en ligt hard te knarsentanden en terug te kletsen zeg ik altijd met z,n geknars. Is dit normaal? Ik weet dat hij ons super lief vind maar nu ineens dit?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat, ook als hij minder eten krijgt, hij jullie nog steeds lief vind. Het tandenknarsen is normaal. Dit kan betekenen dat hij last heeft of pijn heeft, maar het kan ook betekenen dat hij het fijn vind . zoals ik het hier lees is het waarschijnlijk omdat hij het goed naar zijn zin heeft. Begrijp ik het goed dat hij altijd vrij mag rond lopen in huis?


 


Tja, hij klinkt gelukkig, dus regelmatig zijn entingen en je hebt een maatje voor zijn leven ;-) Misschien nog een maatje voor hem? Als het een mannetje is, dan koppelen met een vrouwtje, die op haar tijd ook castreren en echt, genieten, geen ander woord voor ;-)


 


en Dieet, tja, leuk is het niet maar nodig mischien wel. Maar door dit dieet is hij misschien wel beweegelijker en kan hij makkelijker op de bank komen ;-).. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik lees je stukje en ik moet gewoon glimlachen. Dit komt op mij over als een gelukkig nijn ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe TS 'regelmatig' enten gaat opnemen maar eens per jaar is voldoende hoor ;)

Je konijn zoekt aandacht denk ik, wat in mij op komt is wellicht ook het gebrek aan gezelschap van een soortgenoot, hoe lief je konijn jou ook vind, dat geloof ik meteen als ik dat zo lees.

En misschien denkt hij op deze manier eten te scoren maar als hij op dieet is is het goed je daar aan te houden. Overgewicht is niet zo gezond.

Heeft hij wel altijd hooi ter beschikking?

Mocht je een maatje overwegen dien je je ram wel eerst te laten castreren voor je hem twee weken later aan een voedster kan (laten) koppelen.

De voedster castreren vind ik iets wat je daarna persoonlijk kan overwegen, maar niet iets wat perse moet om te kunnen koppelen. Daar kun je je altijd nog in verdiepen. Al castreren sommige opvangen voedsters ook preventief en is het wellicht al mooi meegenomen.

Maar goed dat is wat veel info misschien maar meer ook om in te haken op de reactie van Modwain.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan aandacht geen gebrek,hij krijgt hele dag aandacht. Is het niet van mijn dan van mijn kinderen en mijn man,hij loopt in huis rond hele dag. Ik vind het heerlijk. Entingen krijgt hij ook hoor en word altijd gekamt. Als er 1 aandacht krijgt is hij het wel. Vond het gewoon vreemd dat hij dat ineens ging doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat hij zo veel aandacht krijgt, lijkt mij eigenlijk niks te maken hebben met het dieet, maar dat weet ik ook niet zeker natuurlijk.

Ik hoop trouwens wel dat jullie er serieus over na willen denken om hem een vriendinnetje te geven, ook al krijgt hij veel aandacht, een konijnen maatje kunnen jullie niet vervangen. Hij zal nog steeds heel erg tam blijven en genieten van aandacht, maar dan op een 'gezondere' manier. Heb er zelf ervaring mee, en kan het zeker aanraden. Hij was niet meer zo claimerig, maar nog steeds tam, en zeker nog gelukkiger. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden een maatje,moest er niet veel van hebben. Wij zijn allemaal zijn maatje.

Ik noem hem altijd me and my shadow. Hij is op het moment ook aan het donderjagen bij me.

Ik zit met m,n tablet en hij zit hard tegen me aan te duwen en kroelen,kop tegen me aan. Gek beest.

En tv te kijken,hahaha echt een superbeest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn mooie foto's, dat is zeker waar. Toch adviseer ik nogmaals om wel te kijken voor een maatje, maar laat hem er een uit pikken. Het is namelijk echt niet zo dat nijntjes altijd wel goed met elkaar kunnen opschieten. Misschien had hij minder met zijn vorige maatje.. En ja, het kan ook wel dat hij echt geen maatje wilt maar dat zijn echt uitzonderingen, nijnen zijn nu eenmal groepsdieren..


 


dat gezegd hebbende, de foto's zijn prachtig. Ik kan zijn gezondheid natuurlijk niet van een foto zien maar hij oogt wel gelukkig.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .