Ga naar inhoud

vieze neus


hemmel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Mijn konijnen zijn nu 3 maanden oud, en toen ik ze van mijn zus kreeg, waren de neusjes schoon. Maar zodra ze bij mij woonden, kreeg Klaver een vies neusje. Hij niest niet en zijn pootjes zijn schoon. Ik zie ook geen dikke snot. Alleen heeft hij een geel plakkerig randje rond zijn neusgaten. Hij is beweeglijk en nieuwsgierig, maar niet helemaal tam.


Ik heb nu de ren afgesloten om beiden te dwingen op een windvrije plaats te zitten. En ik heb net hooi met Echinacea gekocht.


Hazel is niet aangestoken.


 


Wat zouden jullie doen? Ik ben pas kort konijnenbezitter.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben alleen voor de entingen naar de da geweest. Dichtste bij was 'Vossenhof'. Zij weet meer van konijnen dan ik. :-)


Ze zei dat ik dat vieze neusje in de gaten moest houden, dat het niet erger zou worden. En dat doet het niet.


Ik heb op internet gelezen dat ook gebitsproblemen en poliepen voor een vieze neus kunnen zorgen. Hazel is niet aangestoken, dus ik denk niet aan een bacterie.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een update:


Klaver, met de vieze neus, moest drie weken geleden onder narcose voor zijn castratie, dus de dierenarts heeft meteen neus en bek kunnen bekijken. Alles was prima. Kortom: Klaver poetst gewoon zijn neus niet.


Maar sinds twee dagen heeft hij een schoon neusje. Ik verwonderde me erover maar dacht niet verder na. Totdat ik net zag hoe Klaver hardhandig door zijn zusje werd schoongepoetst. Ze had het er erg druk mee :-)


 


Tot nu toe heb ik alleen gezien dat hij haar waste, maar nu wast zij hem ook. Reuze praktisch.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .