Ga naar inhoud

Suf konijn


mercy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ons konijntje ChiChi(voedster) lag ongeveer een half uur geleden helemaal versuft in haar kooi. In eerste instantie konden we haar niet vinden. Ze zat boven in een hoekje verstopt. Ik dacht dat ze niet meer ademde dus heb ik haar opgepakt. Normaal laat ze zich niet oppakken en dit doe ik ook nooit. Dit keer kon in haar heel makkelijk oppakken. Ze hing er slapjes bij. Ik heb haar op schoot genomen om te kijken wat ze zou doen. Ze bleef suf liggen. Ik heb meteen de dierenarts gebeld om te vragen wat ik moest doen. Haar advies was om gelijk langs te komen aangezien ChiChi nergens op reageerde. Nadat ik opgehangen had merkte ik dat ze zich vastklampte en op mij reageerde. Ik heb haar in haar ren gezet om te kijken hoe ze zou reageren. Ze ging meteen lopen en zichzelf wassen, maar was nog niet de oude. De eerste 15 minuten zat ze er nog sloompjes bij. Op dit moment heeft ze een mini stukje witlof gegeten en wat biks, ze heeft nog niet gedronken, maar ze loopt al wel haar hele kooi door plus bovenverdieping. Ze heeft ook Mercy(onze ram) even gewassen. Ze is ook heel alert. Heeft een paar keer gestampt. Voor de rest is er niks ongewoons gebeurd.

 

Wat is jullie advies? Ik heb uiteraard de dierenarts terug gebeld die gaf aan dat ik het even moet afwachten qua eten en drinken. Als ze dit niet doet dan moet ik haar terugbellen. Ze is gelukkig 24/7 bereikbaar. Super fijn!

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groetjes
Stefanie
Mercy & ChiChi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest voor de hand liggende oorzaak is denk ik buikpijn. Vaak gaan konijnen raar liggen als ze buikpijn hebben. Doet ze dat ook? Is ze nog warm? Als ze buiten staat zou je haar naar binnen kunnen halen, daar is het warmer. Als ze niet snel verbetert meteen terugbellen naar je dierenarts en een afspraak maken.


 


O ja, je kunt haar ook buikmassage geven. In dit filmpje doen ze het voor: http://www.youtube.com/watch?v=LbyC6CWbm5M


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lag inderdaad raar. Half schuin tegen haar hok aan. Zo ligt ze normaal gesproken nooit. Dus ik denk inderdaad ook buikpijn/gas. De konijnen wonen binnen. Ik had al aan haar oortjes gevoeld. Ze voelt nog warm.


 


Ze heeft ondertussen al een paar biks op en een half mais snoepje. Ze heeft nog niet gedronken. Ik kijk het eventjes aan vanavond. Naar mijn idee gaat het weer iets beter.


 


Bedankt voor je tips!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .