Ga naar inhoud

Opgeblazen scrotum?


Loesch83

Aanbevolen berichten

2hpm8oj.jpg

wi8ygy.jpg

Gijs is hopelijk herstellende van een zwakke achterhand( EC ?) al 2 forums over geplaatst, blij met jullie reacties!! Hij is ruim een jaar geleden gecastreerd, maar nu zijn zeg maar die lege zakjes onder de anus een soort van opgeblazen. Wel koud, mag eraan komen en hij poept gewoon. Herkenbaar voor iemand...? DA bezoekje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug! Eigenlijk is Gijs voor ze een vraagteken. Al zoveel grdaan, artsen bij gehad, overleg, ook utrecht, net heeft ze filmpje gemaakt om te overleggen wrrs. Maar we gaan door met dexamethason, hij moet meer gaan eten, is akelig mager, v 7 kilo naar 5,3 in 5 wkn tyd. De zwelling is vandaag wat minder maar daar is ook geen pasklaar antwoord voor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk deze foto beter. Het zijn die 'zakjes' naast de penis zeg maar, die normaal naar binnen zitten. Nu een jaar geleden gecastreerd, maar Gijs is al 5 weken ziek, misschien staat het allemaal met elkaar in verband. Vandaag is het minder gezwollen dan gisteren...


 


2ce2h04.jpg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het geen bijwerking kunnen zijn van de dexamethason? Het is heel tegenstrijdig maar dexamethason vermindert aan de ene kant zwellingen als gevolg van ontstekingen, aan de andere kant zorgt het voor vocht vast houden.

Maar het kan natuurlijk ook weer een symptoom zijn van wat er mis gaat in zijn lijf.

Hoe gaat het verder nu met hem behalve dat hij mager is? Is hij mager omdat hij slecht eet of kost iets hem gewoon erg veel energie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had eerder ook al mee gelezen inderdaad. Ik vroeg me af hoe het met zijn overige klachten ging nu.

Je zou hem wat meer brok kunnen voeren dan om aan te laten komen? Zit hij buiten of binnen? Ik merkte dat bij mijn konijn op de dexamethason buiten zitten te veel energie kostte, ze was vorige week ineens helemaal op en onderkoeld. De nachten waren ineens best koud met 7 graden.

Nu is ze gisteren naar iemand anders verhuisd omdat ze bij mij ook geen maatje meer had en waar ze ook binnen woont voortaan. Indien hij nog buiten zit kan je hem misschien binnen halen zodat hij minder energie kwijt is aan zich warm houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister bij de DA geweest, moet hondenbrok gaan eten ivm eiwit gehalte.... Zijn temp is nog hoog, hopelijk blijft t ff nog warm. Verder issie binnen niet zichzelf, hebben we de eerste week gedaan maar wilde niet eten, poepen en plassen. Voor de energie zou t idd veel beter zijn, helemaal mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is het niet operatief te verwijderen, die zakjes? Bij honden halen ze de balzakken niet weg omdat ze toch verschrompelen. Mijn reu is gecastreerd en die is net een teef tussen zijn poten, helemaal glad.

Misschien is het een idee om een terraskachel oid te gebruiken voor de nacht? Als je er houtskool in doet, blijft dat de hele nacht warmte afgeven. Dat kan schelen in zijn energieverbruik.

Heel gek hoor maar ik heb een kat met diabetes en die heeft drie maanden zonder diagnose rondgelopen. De dierenarts dacht dat ie darmproblemen had, niet dus. Hij woog op het laatst 2,3 kilo terwijl hij eerst 4-5 kilo woog. Toen heb ik een wollen jasje voor hem gemaakt. Hij was erg suf dus dat vond ie niet erg. Op maat gemaakt, ook over de buik. Dat hielp iig tegen de onderkoeling. En ik deed hem wel eens in een warm badje, dat vond ie niet eens erg, zo ziek was ie.

Het kan ook kanker zijn natuurlijk, want dan zie je ook dat ze veel afvallen. Ik zou denk ik vragen of ze het weg konden halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of is ie te ziek voor een operatie? Trouwens, gek advies, hondenbrokken. Ik zou er wel eentje kiezen met veel granen. Hebben ze een bloedbeeld van hem gemaakt eigenlijk? Want idd die medicatie is toch konijnenprednison? Daar kunnen ze ook allerlei kwalen door krijgen, waaronder diabetes. Dat kan al na korte tijd toedienen.

Het is wel heel machteloos he, als de artsen ook niet precies weten wat er mis is. Ik zou je wel willen aanraden om assertief te blijven en goed na te denken over wat je wel en niet wilt voor je konijn. Als ze er niet uitkomen, zou ik toch naar een andere arts uitkijken. Ik ben best wel vervelend wat dat betreft, ik sta op een diagnose en behandelen om tot een diagnose te komen, doe ik alleen als ik denk dat er echt iets uit gaat komen. Als ik het idee heb dat ze aan het raden zijn, ben ik weg. Mijn dierenarts is erg goed in diagnosticeren en vind dat ook heel belangrijk. Maar er zijn ook onzekere dierenartsen die niet doorpakken. Dus blijf assertief en kritisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan dit niet opereren, iig nu niet. T probleem is niet de zakjes, maar t spierverlies waar we al 5,5 wkn tegen vechten. Ik plaatste deze foto puur om te horen of iemand t herkende. Is pas paar dagen.

Een jasje krijgen we niet zomaar aan, daar issie te 'fit' voor. Is je kat ook weer terug aangekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Christa, overdrijven is ook een kunst hoor. Ik gaf niet het advies om het konijn in bad te doen, ik vertelde over mijn kat met diabetes. Als ik advies geef, zeg ik dat erbij, zo van, ik zou je willen adviseren. Ik geef ook voorbeelden idd maar dat is niet hetzelfde als een advies he. Dank u.

On topic, misschien heb je al eerder verteld over zijn gezondheidsproblemen, heb je daar een linkje van misschien want zoeken naar topics is wat lastig op deze telefoon. Ik vind het erg sneu als een konijn zo lang ziek is en niemand wat kan vinden. Dus brainstorm ik wat voor je, geen idee of dat helpt, maar met meer mensen kun je meer te weten komen vaak. Ik hoop iig dat je het probleem op kan sporen. Misschien heeft ie een andere chronische ziekte dan EC, een auto-immuunaandoening bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

' na 3 weken dokteren nog steeds slecht ' staat in gezondheid, pagina 2.

Vind alle hulp fijn, ik had miss niet met deze foto moeten komen omdat mijn zorgen momenteel nog steeds om de onbegrepen ziekte v gijs gaan. 4 artsen gehad, 2 daarvan konijnkundig( van t forum ), ga nu niet meer verder zoeken, zij behandelen nu, en ik zit nu op 850€, opnieuw beginnen gaat financieel niet zo maar. Ik blijf waar ik zit, vind t fijn dat ze utrecht contacten. Sorry als ik negatief overkom, maar we doen er echt veel voor, hele vakantie alles sfgezegd, 4x pd er zijn voor gijs betekent thuis zijn. Kleine onderweg, hopeljk issie beter voordat de baby arriveert.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overdrijf niet. Ik ben alleen een beetje klaar met al dat gekke advies van jou. Vroeg of laat luistert er iemand naar je en gaat er een dier dood.


Je zegt dat je geen dierenarts wilt die maar wat loopt te raden, maar ondertussen doe je hier hetzelfde. Zonder het dier gezien te hebben. Zonder enige kennis van zaken. Ik heb het eerder gevraagd en doe het nog maar eens: Wil je alsjeblieft ophouden met het geven van medisch advies of ander advies bij zieke dieren? Dank!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .