Ga naar inhoud

Geen trek in eten, wel trek in eten


Reneebee

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, 


 


Misschien ben ik overbezorgd, maar ik wil deze vraag toch even voorleggen... 


 


Maandag: Ik ga mijn konijnen hun avondeten geven. Fluf, die weer goed eet nadat haar haakjes weg zijn komt enthousiast als altijd aangerend, poef niet. Ook als ik hem brokjes aanbied wil hij niks. Voor de zekerheid heb ik hem een klein beetje gedwangvoerd en Metocloral gegeven. Een uurtje later eet hij weer zelf hooi en wat brokjes die er nog liggen. 


 


De andere dagen (di, wo do) komt hij weer op zijn eten afgestorm en eet alsof hij uitgehongerd is. 


 


Gisteravond: het zelfde! Hij komt weer niet op zijn eten af. Weer wat motocloral gegeven. Vanmorgen eet hij weer alsof er niks aan de hand is. 


 


Moet ik me hier nou zorgen over maken of niet?


Ik ga zaterdagavond op vakantie, dus ik wil hem wel goed kunnen achterlaten bij de oppas (die komt een weekje in ons huis)


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou vandaag nog naar de dierenarts kunnen gaan. Ik zou dat zelf wel doen als ik op vakantie ging want ik zou geen rust hebben anders.

Ik heb het hier ook wel eens, dat er eentje niet enthousiast op het voedsel af springt. Bobby bv houdt niet zo van groente en fruit, dat snap je toch niet? Biks eet ie wel en hooi ook prima gelukkig. Ze kunnen ook wel eens een dag lange tanden hebben of wat misselijk zijn, dat kan bij konijnen ook. Maar ik maak me toch zorgen, zeker als zo'n dag zich herhaalt in dezelfde week.

Dus ik zou wel naar de dierenarts gaan, maar dan wel vanwege de vakantie. Als je niet op vakantie gaat, kun je het nog aankijken en eventueel bijvoeren in het weekend. Heeft je konijn bepaalde klachten vaker gehad, zoals gas, verstopping of haakjes? Want dan is de oorzaak vaak sneller opgespoord. Prettige vakantie iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een nijn die altijd heel enthousiast is met eten, en dan na 1 brokje denkt ze: Nah, ik heb zin om te rennen! Dan gaat ze helemaal los en haar zus eet dan vrolijk de brokken op. Heb me er in het begin druk om gemaakt maar nu denk ik: jammer dan, moet je maar geduld hebben om eerst even te eten. Ze hebben de hele dag door hooi en natuurlijk krijgen ze ook groenvoer. Ze doet het al twee jaar zo, dat ze af en toe een dag brokken overslaat, niks mis met het beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .