Ga naar inhoud

Konijn ligt in urine, ernstig?


Cathedral

Aanbevolen berichten

Daarnet wou ik mijn konijn oppakken omdat ik weg moest, maar toen ik dat deed, zag ik dat hij daar geplast had. Nu is hij niet 100% zindelijk, maar ik heb nog nooit gezien dat hij bleef liggen waar hij had geplast. Voor de rest lijkt alles wel normaal, hij eet en drinkt gewoon, spartelt als je hem op wil pakken, rond de middag is hij altijd rustig, maar vanmorgen maakte hij nog gewoon binkies en zo. Moet ik hiermee direct naar de dierenarts of kan het gewoon een ongelukje zijn? Ik dacht al aan blaas problemen of iets dergelijks, maar omdat er voor de rest niets aan te zien is, ik toch pas ten vroegste vanavond naar de dierenarts kan (en mijn ouders vinden dat ik weer overbezorgd ben), vraag ik het hier even.


Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,


 


sommige konijnen hebben niet meteen het idee dat ze in hun eigen vuil liggen, ik zou toch proberen om hem zindelijk te krijgen.. het is even een werkje maar dan heb je er wel profijt van. Maak de plekken van plas schoon met schoonmaak azijn en verzamel de meeste keutels en leg die in hun bak waar je ze in wil laten poepen....


 


ik denk niet dat je naar de dierenarts hoeft :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm, ik vind het wel iets zorgwekkend. Altijd als mijn konijnen iets doen wat ze anders nooit doen, ga ik wat meer op ze letten. Het hoeft niet zo te zijn dat ze ziek zijn maar konijnen zijn wel gewoontedieren. Naar de dierenarts ga ik pas als ik merk dat ze minder eten of als ik meer dingen opmerk die anders of niet goed gaan. Mijn konijnen zijn namelijk nogal eetlustig, dwz ze stoppen pas helemaal met eten vlak voor ze doodgaan. De meeste konijnen die zijn gestorven van de 11 die ik had, aten nog wel bv groente/kruiden op hun laatste levensdag. Dus ik let op andere dingen, lichaamstaal bv. Een konijn 'hoort' af en toe op de achterpoten te gaan staan bv. En ze wassen zichzelf heel vaak. En zoiets als ineens minder zindelijk zijn, kan een teken zijn dat er iets mis is. Je zou naar de dierenarts kunnen gaan maar dan is het wel handig als je weet wat er onderzocht moet worden. Een algemene check up kan ook maar je hebt kans dat daar niks uitkomt. Dus je kunt ook afwachten en goed opletten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik zou het ook even goed in de gaten houden.
Bij Cas heb ik toen hij terwijl hij lag en de boel (inclusief mij, de bank en zichzelf) onder plaste een beetje urine bij de DA gebracht, die gelijk even met zo'n eenvoudig testje heeft gekeken of die waarden goed waren. Het zegt misschien niet alles, maar zo kan de DA misschien wat uitsluiten of juist bevestigen zonder dat je gelijk je konijntje hoeft mee te slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .