Ga naar inhoud

Raar gevoel in de buik?


dotje2001

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

1 van mijn konijntjes een voedster van 1 jaar en 1 maand oud heeft 2 onverwachte nestjes gekregen 1 in december 2013 en 1 in januari 2014, mijn verhaal moet je maar lezen bij 'onverwachte nestjes' .

Maar ik controleer ze elke dag heel goed maar sinds vandaag is ze nogal lusteloos, slaapt veel en als ik haar oppak blijft ze nogal slapjes in mijn handen hangen.

Ze is normaal een tam konijntje maar dit is niet zo normaal! Dus ik voelde aan haar buikje en daar zaten precies allemaal bultjes in haar buikje het leek wel of ze zwanger is maar dat is onmogelijk zo'n gevoel leek het wel...het is zo raar.

Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn?

Ik heb is in mijn boek gekeken van konijnen (high five met je konijn) en daar staat ook vanalles in van ziekte en gezondheid. Ik dacht misschien aan anorexia?, darmverstopping? Of de dikke buikenziekte?

Zou het 1 van die dingen kunnen zijn?

Hopelijk kunnen jullie snel reageren ik maak mij een beetje ongerust!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

'iets' in de buik kunnen verschillende dingen zijn en dat kunnen we hier niet beoordelen, daar moet echt een dierenarts naar kijken. Daarover speculeren heeft je konijn niets aan, die is erbij gebaat dat er direct gehandeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het iets gedetailleerder beschrijven, die bultjes? Ik snap het verhaal niet helemaal. Is de voedster nog aan het zogen? Want een voedster die zoogt, heeft dikke tepels, net als bij katten en trouwens mensen ook als ze een baby zogen. Er zit heel wat melk in, dat is normaal. Er kan wel iets mis zijn met de tepels, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet wel dat honden melkklierontstekingen kunnen krijgen tijdens het zogen en dat die ernstig kunnen zijn. Wie weet heeft je konijn zoiets.

Een konijn wat slap hangt, daar is iets mis mee. Het kan gaan om oververhitting met dit weer. Idd denk ik dat je snel een dierenarts moet zien te bereiken. Sommige zijn op vakantie nu dus ik hoop dat je er eentje op tijd kunt zien. Als het om een ontsteking van de melkklieren gaat, dat kan snel escaleren, bij honden al dus bij konijnen helemaal. Ik ken een hond die meteen onder het mes moest, kantjeboord was het. Dus ik duim dat ze het redt voor je, sterkte iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie volgens mij een gevalletje taalverwarring. Ts zegt dat haar dierenarts al naar huis is en ze daar dus niet terecht kan. De uitdrukking: ' de dierenarts zit niet meer ', kende ik ook niet maar ik denk dat Ts dat ermee bedoelt. En als er ook geen spoedkliniek in de buurt zit of je hebt geen vervoer, wordt het lastig, laat op de avond.

Dikkebuikenziekte is trouwens een ouderwetse hoor, daar hoor je heel weinig over hedentendage. Ik dacht uit mijn hoofd dat dat meer iets is wat bij wilde konijnen voorkomt maar ik kan me vergissen.

Konijnen kunnen van alles mankeren helaas, de lijst met aandoeningen is lang, omdat het prooidieren zijn. Ze zijn eigenlijk gemaakt om dood te gaan en als voer te dienen voor andere dieren, cru gezegd. Het helpt wel om bv hier de topics in gezondheid te lezen, dan leer je symptomen herkennen. Maar in 9 van de 10 gevallen heb je een dierenarts nodig om het zeker te weten bij konijnen. Maar goed, vragen staat vrij natuurlijk en je maakt je vast zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,


 


nee ik ben er niet meer geraakt.


Ze ziet er iets iets... beter uit maar ik denk toch ook aan een soort verstopping?


 


De laatste keer dat ze melk gaf was in januari.


Maar haar tepels staan idd wel redelijk dik.


 


Kan het dan om een soort verstopping gaan ofzo in de darmen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel hard gezegd, maar je vraagt om informatie en je doet er vervolgens niks mee. GA NAAR DE DIERENARTS EN WEL NU!!!!


 


Duidelijker kan ik niet zijn hoor. Wel vriendelijker maar in dit geval word ik hier echt niet vriendelijker van, eerder stikchagrijnig.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,


 


ik heb een beetje onverwacht nieuws!


het blijkt dat ze terug kleintjes gaat krijgen.


 


ze is zwanger geraakt van een konijn welk weten we niet maar we denken van een wild konijn.


en ze moet oftewel eind deze week of te wel volgende week !


 


ik ben geschrokken :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .