Ga naar inhoud

Agressief naar hond


Jill85

Aanbevolen berichten

Ons Ruby was daarstraks weer ontsnapt uit haar buitenren. Ze was naar binnen gelopen en heb d de schuifraam dicht gedaan. Nu heb ik ook nog een hond ( cavalier king charles). Een superliefbeest. Hij kwam al kwispelend op Ruby afgelopen, maar zij viel hem gewoon aan! Daarna sprong ze op hem en beet. Nu heeft dien hond ne schrik gepakt. Wie is nu het roofdier. Waarom doet ze dit? Ze probeerde ook te snuffelen aan kleine Saffier maar ze grolde en die klein deinsde achteruit. Zie kon er niet aan gelukkig. Daarrond lagen plasjes en keutels v Ruby. Nu ligt ze terug in haar buitenren met haar maatje. Naar mij toe doet ze niets maar overdreven aanhankelijk is ze ook niet. Oppakken gaat al helemaal niet. Nu dacht ik dat ik de oplossing gevonden had voor hun buitem maar ze zijn op korte tijd 2 keer ontsnapt.

Ze is in mei gecastreerd en is dan ook 1 jaar geworden. Ze weegt ong 1,9 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo fel kunnen konijnen zijn hoor. De hond is niet veel groter dan zij is en komt in de buurt. Het konijn ziet dat niet zitten en vindt dan de aanval de beste verdediging. Eigenlijk zegt het konijn gewoon:' opzouten! wegwezen jij!' Zou best kunnen dat het minder erg wordt als ze aan elkaar wennen maar om te voorkomen dat het erger wordt, zou ik het contact tussen die twee wat meer begeleiden. Ik zou dan tussen ze gaan staan en het dier wat aanvalt zachtjes wegduwen en: nee, foei! zeggen. Snappen konijnen net zo goed als andere dieren hoor. Vechten mag hier gewoon niet dus degene die begint, krijgt dan een standje. Niet overdrijven daarmee, wel vriendelijk blijven maar de grenzen aangeven op een zachte manier. Als de hond steeds interesse blijft tonen naar het konijn, zal dat waarschijnlijk niet zo gewaardeerd worden nu dus je zou de hond kunnen afleiden als ie naar het konijn wil. Zo leer je de hond dat ie het konijn met rust moet laten. Wie weet worden ze nog vrienden later hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft daarvoor altijd binnengezeten dus ze kennen elkaar zeker wel. Het is eigenlijk sinds ze buiten zit dat ze voortdurend naar de hond knort en uitvalt in de ren. Dien pipo van nen hond loopt daar dan kwispelend rond en is zich van geen kwaad bewust. Nu was het ook niet voorzien dat ze ging binnenzitten. ik kwam uit de douche en ik zag den hond op de zetel zitten en op en neer lopen en ineens een ros konijn 8-) . Waarom valt ze dan naar miij niet uit als ik ze wil vangen? Ze heeft mij nog nooit gebeten. Knorren naar mi of haar maatjej doet ze ook niet, alleen naar de hond. De hond en het kleinste nijntjes zijn wel dikke vriendjes. Onze ram die ziet de hond niet zitten en zet het op een lopen als hij langskomt. Toch raar hoe karakters zo kunnen verschillen. Ruby is altijd al een felle geweest. Ook bij de dierenarts moeten we ze met 2 man vasthouden of ze springt van tafel. Nu moet ik zeggen dat met die sterilisatie niet echt gebeterd is. Alleen dat schijnzwanger zijn is over.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een gecastreerde voedster die nog steeds niet erg dol op mensen is. Castratie maakt ze liever naar andere konijnen, maar volgens mij niet naar mensen! Bij mij moet drie man ze vasthouden bij de dierenarts, twee is te weinig, hihi. Ik denk zelf dat felheid niet alleen met de hormonen te maken heeft maar ook gewoon met karakter. Ik heb 2 honden, 4 katten en 4 konijnen en hier gebeurt het ook wel dat een dier een ander dier ineens vervelend gaat vinden. Geen idee waarom, wie weet hebben ze ruzie gehad toen ik er niet bij was ofzo. Soms gaat dat ook weer over. Ik zie steeds kleine veranderingen in hoe ze met elkaar omgaan, eigenlijk zijn het soms net mensen! Ik heb bv een reu en een teef die altijd veel met elkaar stoeiden. Op een dag gaf de reu de teef een snauw en sindsdien wil ze vaak niet meer met hem spelen. Ik denk dat het door die snauw kwam maar goed, kan ook iets anders zijn. Konden ze maar praten he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximus ging achter Duitse herders en Jack Russel terriers aan, ook niet de honden waarvan je zou zeggen "daar wil ik ruzie mee zoeken als konijn", maar alle buurthonden gingen met een respectvolle boog om m'neer heen hoor :P Alleen een husky-mix vond ie leuk genoeg om mee te spelen en soms mocht één van de Duitsers m een lebber geven als hij een goede bui had, maar hij was de koni(j)ng onder de boom hoor... Ik denk dat de meeste honden wel geprogrammeerd zijn dat het prooi-dieren zijn, al dan niet 'toegestaan' ze te 'pakken' en als je prooi je ineens aanvliegt dan schrik je toch wel even lijkt mij... 


 


Je hebt nu eenmaal wat pittigere konijntjes ertussen zitten die de rucola niet van hun brood laten eten. De "alfa konijnen" noem ik ze altijd grappend ^^ En je bent de alfa over het alfa-konijn of niet... Het is net zo als met een felle hond. Met kinderen en andere honden zijn ze slecht, maar naar de baas super-braaf ;) 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en naar de ram is ze dan weer onderdanig. Ze wassen elkaar constant. Vroeger gaf ze mij ook lekjes maar ik denk dat ze mij na de sterilisatie en de nodige dwangvoeder en medicatie momenten niet meer leuk vindt. Ze ziet mij nu alleen als persooneel on eten te brengen. Ze snuffelt dan zo is aan mijn vinget en dan gaat ze er met haar kin over om te zeggen van mij :P. De ram geeft nog altijd lekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .