Ga naar inhoud

Dag na haakjes verwijderen weer niet eten


Anouk91

Aanbevolen berichten

Luna is op 11 juli bij de dierenarts geweest voor sterilisatie. Na een dag wat moeite met eten (dwangvoeding gegeven) ging het alweer beter. Eergisteren (20 juli) opeens niet meer eten. Omdat dwangvoeren niet lukte en we ons zorgen maakten over de wond, direct naar de dierenarts geweest. Die constateerde dat er met de wond niets mis was en dat Luna fit was. Hij heeft haar gebit bekeken en gezien dat ze haakjes had. Die zijn gisteren (21 juli) onder lichte narcose (slaapgas) verwijderd.


 


Gisteravond en vandaag overdag was ze weer super levendig. Ze heeft veel gegeten en aan alles geknaagd en weer rondgerend. Vanaf eind van de middag eet ze in ene niet meer en kan ik aan haar zien dat ze pijn heeft. Ik gaf haar wat andijvie en ze kauwde er 1x op, maar liet het toen direct weer vallen. Dit doet mij denken dat ze nog steeds pijn heeft van iets in haar mond! Ik heb haar nu in ieder geval pijnstilling gegeven en dwangvoeding. 


 


Komt het vaker voor dat konijnen na het verwijderen nog steeds wat last hebben en dat ik dit nu pas merkte doordat eventuele pijnstilling nu uitgewerkt was? Of is het waarschijnlijker dat de dierenarts haakjes heeft laten zitten?


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het door de pijn kwam, hier ook een nijn met haakjes, laatste keer heeft t een dag geduurd voor ze zelf ging eten met pijnstilling was het na twee dagen weer helemaal ok :) zeker een aanrader dus om de pijnstilling te gebruiken maar wel in overleg met je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .