Ga naar inhoud

vrouwtjes konijn plast op bank!


mmaltha121

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een paar maanden geleden een meisjes (2,5 jaar) konijn uit het asiel gehaald als vriendinnetje voor mijn gecastreerdde mannetjes konijn. Dit ging allemaal goed totdat ze ging plassen op het kleedt. Ze mogen namelijk los in huis lopen. We zijn naar de dierenarts geweest 2x, maar daar kwam niks uit.. Tijdje in aparte kooi gezet ivm vechten en dan doet ze het gewoon op haar wc.. later was het vechten voorbij en ze was zindelijk, dus mochten ze weer los in huis. Begon het plassen weer. Gewoon naast je op de bank laat ze het lopen.. ook geen klein beetje. Is vaak wel op het kleed of bank. Nooit in de gang.

We zijn het nu een beetje zat. Dierenarts kosten lopen de pan uit en zijn weer terug bij af. Wil haar niet vast zetten maar dit kan ook niet. Heb kleedt ook al ingespoten met azijn.. niks helpt..

Dank voor jullie reacties alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook kan doen is even zorgen dat ze op de bank niet meer komt vaak vergeten ze het, dan plassen ze er niet meer op ! ik had het met marley op de gang op de mat ze plaste er op heb er een tijdje niet meer op gelaten en hup ze plaste er niet meer op ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn voedster plast ook in als ze in huis is, maar alleen op plekken die naar mijn rammetje ruiken. Ik heb de hele vloer geurvrij kunnen maken, maarja met de bank enzo lukt dat natuurlijk niet. Ik denk dat het is om haar territorium te markeren.

Zal vanzelf wel over gaan als het huis en alles meer naar haar ruikt. Misschien even een keertje haar alleen uit het hok laten zodat ze rustig aan alles kan ruiken zonder dat de ram er weer nieuwe geurtjes bij maakt, dan ruikt het iets meer naar haar en wordt het sneller minder. Maar ik heb het een aantal keer meegemaakt met nieuwe voedsters in huis die gekoppeld werden aan een ex ram en geloof me, als ze meer bekend zijn met hun nieuwe territorium wordt het vanzelf minder. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn het nu een beetje zat. Dierenarts kosten lopen de pan uit en zijn weer terug bij af. Wil haar niet vast zetten maar dit kan ook niet. Heb kleedt ook al ingespoten met azijn.. niks helpt..

Dank voor jullie reacties alvast!

 

Hi,

 

Wat ben je nu zat? Dat je dame op de bank plast (springt ze daar zelf op of til je haar op?) of dat de dierenarts kosten de pan uit rijzen? Ik neem aan dat je van te voren wist dat dierenartskosten een onderdeel zouden zijn van het hebben van een huisdier. Ik mis de link met het plassen, maar goed.

 

Wanneer je dame weer op de bank plast, haar meteen terug in haar hok zetten, de urine opvegen met papier en in haar toilet leggen. En blijven doen. Direct handelen als ze geplast heeft. Als je je nijnen lost hebt lopen in je huis (heb ik ook 24/7) dan gaat daar wat tijd overheen voordat dit goed gaat, bij het ene konijn duurt dit langer dan bij het andere. Toen ik Bram uit de opvang haalde ( ligt verwaarloosd en verschrikkelijk angstig) heeft het maanden geduurd voordat hij minder angstig werd en ook ophield met her en der urineren.

 

Geduld hebben, zorgen dat je nijn weet waar d'r "huis"is. Het risico van konijnen los laten lopen in huis is dat ze vergeten wat "hun eigendom" is en dan beschouwen ze je hele huis als hun eigendom....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip, konijnen plassen het liefst op stof, dekens ed. Dat komt doordat de geur op die manier het best wordt verspreid. Het trekt namelijk in de stof en verdampt langzaam. Zo blijft de geur veel langer aanwezig dan op plastic of hout. Best slim he. Dus je zou ook kunnen proberen delen van de bank met plastic of bijvoorbeeld aluminiumfolie te bedekken. Dat plast veel minder 'lekker'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .