Ga naar inhoud

verlamd?


isislovechoco

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje terug, de DA heeft haar eerst gewogen, en ze was wat afgevallen, van 1,4 naar 1,25. Verder was haar temp. goed, de oogjes waren helder en het hartje klopte krachtig. De maag vonden ze iets te weinig 'borrelen', dus ze moest wel wat meer eten. Verder zat er nog een bobbeltje in haar buik, wat of een 'klompje' eten kan zijn dat ze uit poept, of een tumor in de baarmoeder, maar daar zouden ze later nog naar kijken, eerst maar eens aan de 'verlamming' werken. Ze hebben getest of ze nog gevoel had in der achterkant, en dat had ze gelukkig wel, want ze kepen in haar teentje en die trok ze  een beetje weg, ook zagen ze dat ze haar achterpoten wel kon bewegen, maar echt heel minimaal. ze dachten inderdaad aan E. Cuniculi. Ze hebben nog aan haar rug gevoeld maar daar lag het waarschijnlijk niet aan, want ze voelde niet dat het gebroken was en het deed geen pijn bij het 'rekken en strekken'. Ik heb twee medicijnen meegekregen: 'carprofen drops' en 'panacur'. De carprofen drops moet ik 2 x per dag (0.6 ml) in haar bekje spuiten, gedurende 7 dagen lang. De panacur moet 1x per dag 1 ml gedurende de 30 dagen in haar bekje spuiten. Verder vonden ze haar nog erg levendig en lief, ze mocht ook buiten blijven staan omdat ze een mooie dikke vacht heeft en zichzelf wel goed kon warm houden. Ze mocht ook bij haar partner blijven omdat die de 'ziekte' of parasiet -ik weet het niet zo goed- waarschijnlijk toch al bij zich droeg. Ik heb ze nu beide 'opgesloten' in het bovenste deel van het hok zodat ze regen en windvrij zitten, en elkaar goed kunnen warm houden. Met veel stro, hooi, wat water, wat biks en wat groenvoer.


 


Als jullie nog tips of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je naar de dierenarts ben geweest.

Ik wil niet te betweterig overkomen maar mijn dierenarts adviseert bij EC altijd het konijn naar binnen te halen omdat het diertje echt ziek is en alle energie nodig heeft om EC te bevechten.

Hopelijk zie je vooruitgang bij je konijn. Wanneer je de komende week geen vooruitgang ziet dan zou je wellicht nog even met je dierenarts kunnen overleggen wat betreft het behandelplan. Ik zie nl verschillen met hetgeen mijn dierenarts doe, maar goed, het ene geval is het andere niet, Misschien kan je samen met je moeder op de site van dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht kijken. Daar staat uitgebreid het e.e.a. over EC beschreven en hoe hun dit behandelen.

Hopelijk knap je konijn snel weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oo oke, hmm. Maar mijn andere konijn wilt echt heel graag bij haar zijn en wordt gek als ze weg is. Dus als ik haar naar binnen zou halen, zou hij mee moeten. Alleen, is dat niet slecht? Met temperatuur verschil enzo? En ik heb geen binnenhok... En best veel snoeren in mijn kamer. Ik zou wel een veilig plekje in mijn kamer kunnen maken, maar dan moet ik ook nog iets vinden waarmee de deur dicht kan blijven, want 1 van mijn honden kan deuren open maken. Maar daar vinden we denk ik wel wat op, dus als het niet slecht is voor mijn nijntjes kan ik ze wel naar binnen halen. En desnoods in de badkamer zetten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je naar de dierenarts ben geweest.

Ik wil niet te betweterig overkomen maar mijn dierenarts adviseert bij EC altijd het konijn naar binnen te halen omdat het diertje echt ziek is en alle energie nodig heeft om EC te bevechten.

Hopelijk zie je vooruitgang bij je konijn. Wanneer je de komende week geen vooruitgang ziet dan zou je wellicht nog even met je dierenarts kunnen overleggen wat betreft het behandelplan. Ik zie nl verschillen met hetgeen mijn dierenarts doe, maar goed, het ene geval is het andere niet, Misschien kan je samen met je moeder op de site van dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht kijken. Daar staat uitgebreid het e.e.a. over EC beschreven en hoe hun dit behandelen.

Hopelijk knap je konijn snel weer op.

Ik zie op de site van wp ook veel dingen staan waar ik het niet mee eens ben ;)(zoals bijvoorbeeld de periode dat panacur standaard gegeven wordt. Nieuwere onderzoeken laten sterk verhoogde kans op ernstige complicaties zien bij langer dan 28dagen behandelen. Ook de fabrikant raad 28dagen aan bij ec. Als dat niet goed zou zijn, zou dat het advies niet zijn, want dat zou een slechte naam geven dat hun product niet werkt. Heb nog nooit langer gegeven en altijd voldoende geweest.

medicatie moet je voorzichtig mee zijn. Er zijn al zo weinig middelen inzetbaar bij konijnen. Resistentie kunnen we niet gebruiken.

naar binnen halen is in de winter wellicht zinvol, maar het is nu al zo zacht, buiten kan prima. Ik zou haar ook lekker bij haar vriendje houden. Veranderingen kunnen stress geven wat het kan verergeren, doordat de weerstand naar beneden gaat. Zolang ze zich kan redden en haar vriendje haar niet negatief beinvloed zou ik ze lekker samen laten. Haar gewoon goed in de gaten houden of ze warm kan blijven en evt wat extra brok (omdat ze afgevallen is)

ik heb ec al meermalen heel succesvol behandeld en behandeld zien worden met dit behandelplan. Zo gek is het dus niet. En na een week verbetering? Ec duurt vaak minimaal 3 weken voor je verbetering ziet. Beschadigde zenuwen herstellen zeeeer langzaam omdat ze slecht doorbloed zijn.

ik kan de ts wel aanraden om om de paar dagen het konijntje te filmen. Als je haar elke dag ziet, vallen de kleine verbeteringeb niet op. Als je een filmpje van een poosje terug kunt bekijken kan het zijn dat je deze kleine dingetjes wel ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .