Ga naar inhoud

preventief haakjes verwijderen? (ivm vakantie en de oppas)


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik vroeg mij af of het voor mijn mailen slim is om voor onze vakantie (over 2 maanden) zijn haakjes te laten verwijderen, zodat ik zeker weet dat hij er niet ineens veel last van krijgt als wij weg zijn (en de oppas met de penarie van de dierenarts en alles eromheen zit)

Hij is afgelopen januari geholpen aan zijn haakjes (na 2 keer een zware gasaanval) en 7 maanden daarvoor (toen wou hij ineens niet meer eten)

Nu ben ik 3 weken terug met het nijnenspul bij de dierenarts geweest voor de inentingen en bij marleyleken wel alweer kleine haakjes te zitten. Hij heeft er tot nu toe alleen nog geen last van.

(Voorgaande keren waren het ook kleine haakjes waar hij last van bleek te hebben, en nadien iedere keer nog 2 dagen pijnstiller en darmstimulans gegeven vanwege de narcose)

Maar nou zat ik dus te denken (omdat het onvoorspelbaar is Waneer hij weer last krijgt) om hem ongeveer een week of 2 voor mijn vakantie aan ze haakjes te laten helpen zodat ik zeker weet dat hij de vakantie goed doorkomt, is dit slim volgens jullie?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei moeilijk vraag...

Je wilt ze natuurlijk niet laten helpen als het niet nodig is maar ik heb eigenlijk ook altijd spanning rond/tijdens vakanties want wat als hij last krijgt, of wat als ze ziek worden. Zelf heb je alles over het algemeen sneller door dan anderen omdat we ze beter kennen. Die van mij heeft een schreef kiesje en moet ook zo nu en dan behandeld worden.

Ik zou het misschien ook wel doen, al ben ik de laatste keren altijd wel in Nederland op vakantie dus terug keren is altijd een optie bij problemen, niet leuk natuurlijk.. Maar goed zeker als je konijn al kleine haakjes heeft en dit verleden keer ook het geval was is het zeker het overwegen waard. Helaas zit er de ene keer 7 maanden tussen en de andere keer 3. Het is niet te voorspellen... Helaas

Heb je al met de da overlegd hoe hun hierin staan?

Succes met het maken van je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap het dilemma. Je kunt natuurlijk voor je vakantie nog eens door de da laten kijken hoe de haakjes zich ontwikkeld hebben en dan samen met de da een besluit nemen.

ik bracht om dezelfde reden mijn konijnen altijd naar Dollie als we weg gingen. Zij kende max ook goed en van haar wist ik dat ze het gelijk door zou hebben en ook gelijk actie onderneemt. Dat gaf mij een fijner gevoel dan mijn schoonfamilie die vinden dat ik te snel vind dat ze wat mankeren. (Toch vreemd dat ik nog nooit voor niks bij de da heb gestaan...)

ik weet niet of jij een vergelijkbare oplossing hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties :), ik ga toch voor de beslissing om hem te laten helpen voor de vakantie.

De oppas woont hier in de straat naast ons dat scheelt gelukkig maar ze hebben zelf ook een klein kind en 2 honden dus kan ik niet verlangen dat er meerdere keren per dag gekeken word naar de konijnen (2 keer per dag vind ik genoeg(dit is al besproken met de oppas) om te voeren en te kijken).

Maar mocht het geval zijn dat marley net in de tussentijd een gasaanval krijgt van de haakjes....

je weet het maar nooit dan doe ik toch liever voorbereidend werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .