Ga naar inhoud

Brood geven


(M1ke)13

Aanbevolen berichten

Brood is eigenlijk niet goed voor konijnen, omdat er veel koolhydraten in zitten die omgezet worden in suikers. Dat kan weer negatieve gevolgen hebben voor de spijsvertering. Mijn konijn kreeg vroeger wel eens een stukje gedroogd brood, maar op een gegeven moment kreeg ze er standaard plakpoep van.


 


Twee keer per dag een snee brood is wel erg veel, als je konijn goed op gewicht is kan je ook iets meer brokjes geven in plaats van brood of andere tussendoortjes. Groente, kruiden of af en toe een stukje fruit zijn verantwoorde tussendoortjes (fruit ook weer met mate vanwege de suiker).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn krijgt ieder dag een half kapje brood, maar dit is keihard omdat we het hebben laten drogen. Volgens de dierenarts ziet hij er goed uit. En volgens mij kan het niet veel kwaad. Wil alleen maar zeggen dat hij er gek op is en erg vrolijk is als het krijgt s'morgen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,


 


Wat een mooi konijn is dat  :love:


 


Brood is inderdaad niet zo goed voor konijnen.


Mijn vorige nijn kreeg elke ochtend een half kapje hard geworden brood, en hij is er 12 jaar en 8 maanden mee geworden. :bunny4:


 


Maar nu ik weet dat het eigenlijk niet zo goed is, geef ik dat niet aan Amadeüs en Pluis.


 


Twee snedes brood is misschien ook wat veel...je zou bijvoorbeeld kunnen minderen, of helemaal stoppen met brood, dat is jouw keuze ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de foto zie, heb ik wel het idee een behoorlijk stevig konijn te zien. Naar mijn idee heeft hij wel wat beenvet, maar dat kan ook absoluut aan de foto liggen.


Wel is brood inderdaad geen aanrader, beter geef je hem dan een blad andijvie. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik geef mijn konijnen af en toe brood. Houd er wel rekening mee dat brood gelijk staat aan biks. Geef dus niet brood en biks, maar één van beide.


Ik laat het brood altijd opdrogen, zodat het keihard is. Vinden ze fijn om op te knagen.


Geef ook niet teveel. Twee kapjes per dag is erg veel hoor!


Wissel meer af en geef ook minder brood. Bijvoorbeeld een kwart kapje per 2/3 dagen. Dat is echt zat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bugs krijgt elke ochtend bij het ontbijt het puntje van een korstje, hij staat al achter me in de keuken als ik mijn broodje klaar sta te maken en zit naast me op de bank het brood van mijn bord te kijken. Ik weet dat het ook niet goed is. :-( Maar hij is er zo gek op! Het stukje is zo klein dat hij het in 1x op eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .