Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: kat en konijnen?

kat en konijnen?

Heey,

Ik heb 4 konijnen die, als het mooi weer is, altijd buiten mogen lopen in de ren. We hebben een grote ren waar ook onze kippen in lopen. In de winter kon het niet zoveel kwaad, want toen zat onze kat altijd binnen maar nu het weer lente word komt onze kat dus ook meer naar buiten. Gisteren liepen alle 4 mijn konijnen dus buiten en onze kat kwam aan lopen, dus ik bleef even staan kijken wat er gebeurde. De kat liep nog buiten de ren maar mijn konijnen hadden al door dat ze eraan kwam dus ze begonnen al een beetje te stampen en toen jaagde de kat dus de konijnen op en daarna begon de kat dus over het hek te klimmen. Ik heb een harde schreeuw gegeven en toen ging ze wel weer weg.

Nu let ik heel goed op dat de konijnen naar buiten gaan als onze kat binnen is! Maar vorige zomer hebben de konijnen heel de zomer buiten gelopen en er was niets aan de hand!

Mijn moeder sprak laatst met een man en die had een kat aangeschaft om de hazen/konijnen weg te jagen. De kat die hij had jaagde de konijnen alleen om maar beet er nooit eentje dood! Volgens hem zou onze kat dus nooit een middelgroot konijn doodbijten!

Overigens heeft onze kat een paar jaar geleden wel een klein baby haasje doodgebeten, maar die was dus, zoals ik al zei: klein!

Heeft een van jullie ervaring hiermee? Of tips wat ik kan doen?
    Alvast bedankt

Groetjes App

Geen ervaring, maar zou het risico toch niet willen lopen als ik jou was! Zodra een kat doorheeft hoe het werkt, houdt grootte hem niet meer tegen..

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

1. Konijnen spring wedstrijd en konijnen zonder hangoren..
    Bij Nicky_the in forum Algemene vragen
    Reacties: 39
    Laatste bericht: 5 juli 2012, 13:11
  2. leuke tip voor konijnen met warm weer KONIJNEN IJSJE!!!!
    Bij hangoorkonijn in forum Algemene vragen
    Reacties: 49
    Laatste bericht: 17 april 2011, 16:20
  3. Reacties: 113
    Laatste bericht: 8 augustus 2009, 13:26
  4. Reacties: 4
    Laatste bericht: 13 november 2007, 13:22

Regels voor berichten