Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Hopelijk laatste konijn gevangen!

Hopelijk laatste konijn gevangen!

Zo bijna anderhalf jaar na de vangactie hier in het bos van Koudum (fr) heb ik zonet hopelijk het laatste konijn binnengekregen. Mensen die even verderop van het bos wonen hadden vorig jaar zo nu en dan 'het' konijn lopen in hun tuin. Toen nog enkele pogingen gedaan om het konijn te vangen die helaas mislukten. Ik had toen gedacht dat het hier om een ram zou gaan, omdat ze zelf ook enkele voedsters hadden, waar het konijn op af kwam.

Maar zonet heeft deze meneer het konijn dus gevangen en in een hok gezet. Heb het opgehaald, en zag er op het eerste oog gezond uit. Wel viel meteen op dat het een wam had... hmm misschien toch geen ram? En nee hoor, na verdere inspectie is het inderdaad een voedster, zwart/wit, zelfde bouw/oren als de andere konijnen die we uit het bos hebben gevangen. En redelijk goed gevoed, schone oogjes, oren, neus en mond. Wat me nogal verbaasd omdat de winter in principe net voorbij is. Stiekem hoop ik wel dat dit 'het' konijn is, omdat we dit konijn eigenlijk niet mochten vangen van een paar bewoners verderop. Daar is nog een hele ruzie over geweest, mensen die er toen waren met de vangdag weten dit nog goed denk ik . Mocht dit het konijn zijn, dan is het waarschijnlijk gewoon gevoerd door die mensen. Maar wel gewoon het beest laten lopen en ontzien van medische zorg mocht het al ooit ziek worden.

Ze zit nu tijdelijk in een kooi in het hok, goed vastgemaakt zodat ze niet kan uitbreken. Ze is wel wat gestresst, maar onderzoekt haar hok ook wel. Kon haar ook gewoon vasthouden en bekijken zonder dat ze helemaal wild werd. Ga nog wel even een foto op facebook zetten. Maar morgen gaat ze naar Dollie toe die haar gaat opvangen en hopelijk een mooi nieuw baasje en maatje gaat zoeken.

Dit is het konijn.

Oh wow wat goed! En zal het idd het konijn van de boze buurman zijn?
    Utopia en Kerst Dobby en Nynke Bert Rip Big boy- Muis - Snuitje - Rambo Tekkel Rip kleine meidlen Jack

Takkie hakkie zakkie , ik mis jou ook nog steeds lieve meid

wauw die ziet er inderdaad goed gevoed uit

Afgaand op het verhaal van ShinLi lijkt dat me heel sterk. Een konijn dat buiten rondzwerft kan best in goede conditie zijn, maar zal nooit echt stevig zijn, wat ze wel is aldus ShinLi. Zeker met de winter achter de rug moeten ze veel moeite doen voor minder voeding dan houden ze echt niet zo veel over.

Wel jammer, alleen al omdat ik het de boze buurman wel gun dat 'zijn' konijn is gevangen

Zonet nog ff met de dochter van de man gepraat die het konijn heeft gevangen. Maar volgens haar is het wel het konijn wat al een aantal jaar rondloopt bij hun zo af en toe. Dan denk ik dat ze waarschijnlijk gevoerd is gezien haar conditie en hoe goed ze eruit ziet. Waarschijnlijk dan door die boze buurman. Daar zullen we dan wel nooit achter komen. Maar hopelijk is het dan toch dat konijn XDD, je wil het geloven of niet, maar die mevrouw kijkt mij nog elke keer boos aan als ze door de supermarkt loopt waar ik werk haha.

Nou ja Dollie zal morgen wel kijken in wat voor conditie het konijn verkeert.

Ik weet niet hoor, misschien ben ik nu superachterdochtig, maar zou het niet misschien niet kunnen dat die man zelf van 1 van z'n voedsters af wilde en zei: ''heeee kijk eens wat ik nu gevangen heb'...?

Nee hoor haha, ik weet wel wat voor konijnen hij heeft . En hij zorgt er goed voor op zijn manier, zijn veel konijnen die het veel slechter hebben dan zijn konijnen. Het zijn eerlijke mensen *nods*.

Nou madam, Stip als werknaam, heeft al mooi wat gegeten. Al wat boerenkool, witlof en zelfs *shockandhorror* de 10 ss biksjes die ik in haar voerbakje had gedaan. Stip zorgt dus goed voor haarzelf haha.

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

1. Gevangen konijn eet wel, maar geen keutels
    Bij ShinLi in forum Gezondheid
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 13 november 2011, 18:29
  2. vader heeft een konijn gevangen
    Bij lucas in forum Algemene vragen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 4 juni 2011, 10:31
  3. Meneer Konijn leeft nog en na morgen hopelijk ook
    Bij Sanniebunny in forum Gezondheid
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 20 maart 2011, 17:14
  4. Koppeling poging Nr. 4(en hopelijk de laatste hihi)
    Bij JOEPENKOOS in forum Gedrag en Koppelen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 november 2010, 12:14
  5. konijn gevangen
    Bij heusnoorn in forum Algemene vragen
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 31 mei 2010, 16:37

Regels voor berichten