Ik had een raadsel gekregen van mijn wiskundeleerkracht en geraak er maar niet uit (de leerkracht heeft opgebiecht dat ze hem ook niet kon oplossen), zelfs ons geniaal Lieke vindt de oplossing niet
Dus misschien vindt iemand van jullie wel de oplossing?Oplossing mag in pb gestuurt worden naar mij en Lieke (Lieke175), want ik veronderstel dat niet iedereen al direct de oplossing wil zien.
Genoeg gezeverd, nu het raadsel:
Wie durft?De kinderen van Kris
Vorige maand, op vakantie in het zonnige zuiden, kwam ik een oude vriend tegen: Kris. Van een blij weerzien gesproken! Vermits het heel lang geleden was dat ik Kris nog eens zag, vroeg ik hem of hij al getrouwd was en of hij kinderen had. "Jawel", antwoordde hij. "Gelukkig getrouwd en drie kinderen!" En hoe oud zijn die drie kinderen ondertussen? Kris, die wel van een raadseltje houdt, antwoordde:
"Als je hun leeftijden vermenigvuldigt, kom je uit op 36." Tja, er zijn wel veel combinaties die 36 geven als product. Ik kon het dus nog niet weten. "Inderdaad, vandaar nog een tip: als je hun leeftijden optelt dan verkrijg je mijn huisnummer." Hij fluisterde mij het huisnummer in het oor, maar opnieuw antwoordde ik dat ik het nog steeds niet kon weten. "Klopt," zei Kris, "ik was je vergeten te zeggen dat mijn oudste dichter viool speelt." Toen wist ik hoe oud de drie kinderen zijn van Kris.

), zelfs ons geniaal Lieke vindt de oplossing niet
Dus misschien vindt iemand van jullie wel de oplossing?Oplossing mag in pb gestuurt worden naar mij en Lieke (Lieke175), want ik veronderstel dat niet iedereen al direct de oplossing wil zien.
Met citaat reageren